قیمت گوشت قرمز امروز اول خرداد ماه 1400

به گزارش رکنا، علی اصغر ملکی با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفندی نسبت به فروردین ماه ١٠ هزار تومان کاهش یافته است، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت شیشک با کیفیت برای مصرف کنندگان بین ١٢۵ تا ١٢٨ هزار تومان است ضمن اینکه قیمت گوشت بره ماده با وزن‌های سبک تر ۵ تا ۶ هزار تومان از این قیمت کمتر است.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی و نامناسب بودن وضعیت مراتع کشور، افزود: به دلیل کمبود و گرانی علوفه دامداران ناچار به فروش دام‌های خود در وزن‌های پایین هستند بنابراین عرضه دام زیاد شده است.

ملکی تصریح کرد: به همین جهت قیمت گوشت روند نزولی داشته که البته شرایط ایجاد شده برای دامداران کشور به شدت نگران کننده است.

وی تاکید کرد: اینکه دامداران هم اکنون در زیان شدید هستند و ناچارند که دام‌های خود را زودتر از موعد به بازار عرضه کنند، ممکن است در ٣ تا ۴ ماه آینده کشور را با مشکل کمبود دام و گوشت مواجه کند.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر در برخی مناطق کشور، به دلیل شرایط ایجاد شده دام‌های مولد نیز کشتار می‌شوند، گفت: این اقدام بسیار خطرناک و نگران کننده است و می‌تواند ذخایر ژنتیک دامی کشور را با مشکل مواجه کند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟