کاهش 5 میلیون تومانی قیمت این خودروها در بازار

به گزارش رکنا، مذاکرات وین از نیمه فروردین ماه آغاز شد و هر چند در ابتدای امر نتوانست بازار را چندان تحت تاثیر قرار دهد، اما با پیش رفت مذاکرات و به وجود آمدن انتظارات مثبت از مذاکرات به مرور بازار خودرو به نوعی ثبات رسید و پس از آن در برخی از محصولات نیز شاهد کاهش قیمت خودرو بودیم.

از سوی دیگر تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو نیز موجب شد تا بازار با کاهش معاملات همراه شود، روندی که به صورت مستقیم بر بازار خودرو اثرگذاشت و موجب شد تا بازار شکل آرامی به خود گیرد.

کاهش قیمت سمند و پژو 206 در بازار

اما اصلی ترین عامل اثرگذار در هفته سپری شده را شاید بتوان به اعلام قیمت های جدید خودرو نسبت داد. طبق مصوبه شورای رقابت مقرر شد قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط ۸.۲ درصد و خودروهای سایپا به طور میانگین ۸.۹ درصد افزایش یابد. براساس مصوبه این شورا این افزایش قیمت، برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.

هر چند این عامل در روزهای اول چندان نتوانست بر بازار خودرو اثرگذارد با این حال باید منتظر بود و دید در روزهای آینده این مصوبه چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد داشت. فعالان بازار خودرو معتقدند افت قیمت دلار موجب شده تا این مصوبه نتواند در روزهای اول تصویب بازار را تحت تاثیر قرار دهد و باید منتظر بود تا اثرات این مصوبه در بازار نمایان شود.

براساس ارزیابی های صورت گرفته بازار خودروهای پرطرفدار داخلی در نیمه اردیبهشت شکل نزولی به خود گرفت؛ بطوریکه محصولات پرطرفدار در هفته سپری شده اکثر محصولات پرطرفدار افت ۱ تا ۵ میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند. اما دو خودرو (سمند LX با موتور EF۷) و (پژو ۲۰۶ صندوقدار) با رشد ۱ تا ۳ میلیونی قیمت هفته را به پایان رساندند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟