دوج کوین سقوط می‌کند؟

به گزارش رکنا، رمزارزها به خوبی جای خود را در بازارهای اقتصادی باز کردند و رقابت بین این بازار و بازار سرمایه شکل گرفته است. در ماه‌های اخیر شاهد نوسان قیمت در برخی از رمزارزها بودیم. حتی در ایران صحبت از ترکیدن حباب بیت کوین هم شد اما محبوبیت آلت کوین‌ها ادامه دارد. شبکه‌های مجازی و بازی‌های کامپیوتری این محبوبیت را گسترش داده‌اند. در کنار محبوبیت باید از ریسک این بازار نیز گفت.

سپهر محمدی، رئیس هیات‌مدیره انجمن بلاک‌چین گفت: ریسک ورود به بازار رمزارزها بیشتر از ریسک بازار سرمایه هست. در شرایط فعلی رمزارزها همراه با رشد و اصلاح به کار خود ادامه می‌دهند. احتمالاً شاهد رشد مجدد خواهیم بود. نکته مهم ورود به پروژه رمزارزها است. باید ارزش پروژه در زمان ورود مشخص شود. همه رمزارزها یک شکل نیستند و رشد متفاوت دارند. هزاران رمز ارز در سراسر دنیا وجود دارد که خیلی از این رمزارزها از پایه کلاه‌برداری هستند. برای شناخت این رمزارزها نیازمند کار کارشناسی هستیم.

تأثیر شبکه‌های مجازی بر محبوبیت بازار رمز ارزها

محمدی اظهار کرد: بازار رمزارز و فناوری بلاک چین چند خصوصیت دارد. این بازار از فناوری متن‌باز استفاده می‌کند. همچنین شاهد استفاده از خلاقیت باز در بازار رمزارزها هستیم. در کنار متن باز بودن و خلاقیت باز، تأثیر شبکه‌ای نیز بر روند این بازار تأثیرگذار هست. در نتیجه رشد زیاد را در بسیاری از پروژه‌های این حوزه شاهد خواهیم بود. همان‌طور که گفتم این پروژه‌ها محدود به خلاقیت بسته و شرکت‌های بسته نیستند. در این پروژه‌ها کارهای جمعی با خلاقیت باز انجام می‌گیرد و در سراسر دنیا همکاری‌ها شکل می‌گیرد. در دهه آینده شاهد رشد به سزایی خواهیم بود. نکته مهم این هست که همه پروژه‌ها رشد نخواهند داشت.

آینده خوش در انتظار بازار رمزارزها

رئیس هیات‌مدیره انجمن بلاک‌چین در خصوص آینده بازار رمز ارزها خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ به بازار رمزارزها ورود کرده‌اند و استقبال نسبت به این بازار رو به رشد هست. بر اساس آخرین خبرها شرکت علی‌بابا نیز خرید حدوداً یک و نیم میلیون دلاری داشته است. در کنار ورود شرکت‌های بزرگ شاهد ورود دولت‌ها به بازار رمز ارزها نیز هستیم. بر اساس روند موجود صعود ادامه‌دار خواهد بود.

توئیت‌ها خریداران را تحت تأثیر قرار می‌دهند

محمدی در ادامه پیرامون تأثیر شبکه‌ای بر بازار رمزارزها گفت: تأثیر شبکه‌ای یک فناوری را مورد استقبال عام قرار می‌دهد. زمانی که یک فناوری مورد استقبال عام قرار می‌گیرد، رشد نرخ بیشتر نیز شاهد خواهیم بود. شبکه‌های اجتماعی خصوصاً توئیتر بیشترین تأثیر را دارند. همچنین افراد تأثیرگذار مثل ایلان ماسک و مدیرعامل شرکت‌های بزرگی مثل گروه علی‌بابا و بایننس در خصوص رمز ارز در شبکه‌های مجازی فعال هستند. میلیون‌ها نفر توئیت این افراد را می‌بینند و تحت تأثیر آنها تصمیم‌گیری می‌کنند. با این شرایط تأثیر شبکه‌ای بر روی نرخ امری طبیعی هست.

پدرخواندگی ایلان ماسک شانس بزرگ دوج کوین

رئیس هیات‌مدیره انجمن بلاک‌چین ضمن اشاره به محبوبیت دوج کوین در بازار رمزارزها تصریح کرد: دوج کوین هیچ ویژگی مهمی نسبت به بیت کوین ندارد و در اصل فتوکپی از بیت کوین محسوب می‌شود. در این مورد شاهد شانس و اقبال دوج کوین بودیم که ایلان ماسک نصیب این رمز ارز کرد. ایلان ماسک خود را پدرخوانده این رمز ارز معرفی کرد. تبلیغات و توئیت‌های ایلان ماسک در محبوبیت دوج کوین مؤثر بود. در نتیجه تأثیر شبکه‌ای را به صورت ملموس در این رمز ارز مشاهده می‌کنیم.

سقوط دوج کوین غیرقابل باور نیست

محمدی در پایان گفت: ورود جوانان به بازار رمز ارز به واسطه بازی‌های کامپیوتری رونق گرفته است و جوان‌ها به واسطه این بازی‌ها به دوج کوین علاقه‌مند شده‌اند. در برخی از بازی‌های کامپیوتری از دوج کوین استفاده می‌شود. از جهت فناوری کوچک‌ترین تفاوتی با بیت کوین ندارد و تنها با اقبال و شانس و پدرخواندگی ایلان ماسک به این محبوبیت رسید. اگر روزی دوج کوین به شدت سقوط کند و هیچ کس این رمزارز را نخرد، تعجب نخواهم کرد.

نکته پایانی در خصوص بازار رمزارزها

از مشروح صحبت‌های سپهر محمدی، رئیس هیات‌مدیره انجمن بلاک‌چین به این نتیجه می‌رسیم که احتمالا شاهد رشد در بازار رمزارزها باشیم. البته باید توجه داشت که بازار رمزارزها نیازمند کار کارشناسی هست، به این دلیل که بعضی از رمزارزهایی کلاه‌برداری هستند. ورود دولت‌ها به این بازار و تأثیر شبکه‌های مجازی به نفع بازار رمز ارزها هست. البته اگر حمایت از رمزارزها توسط افراد مشهور برداشته شود، ورق بر می‌گردد و شرایط به ضرر رمزارزهایی می‌شود که فناوری مستقل ندارند. دوج کوین نمونه این رمز ارزها است و کپی بیت کوین هست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع:گسترش نیوز

کدخبر: 683345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟