فروش بلیط به کرونایی ها ممنوع!

به گزارش رکنا، در پی اظهارات اخیر ایرج حریرچی – معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- درباره اینکه ۵۱ هزار نفر از مردمی که تست مثبت کرونا ی خود را در اختیار داشته‌اند، قرنطینه خود را شکسته، از شهرشان خارج شده و به مسافرت رفته‌اند، این سوال به وجود می‌آید که با وجود سامانه ماسک و فعال بودن آن در همه حوزه‌های حمل و نقل چگونه این افراد به سفر رفته‌اند؟

سعید رسولی – مدیر عامل شرکت راه‌آهن – اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه ماسک تاکنون این سامانه در همه بخش‌های حمل و نقل ریلی فعال است و در زمان خرید بلیت و انجام سفر ریلی کد ملی مسافر در سامانه ماسک چک شده و اگر تست کرونای این مسافر مثبت شده باشد به او بلیتی فروخته نخواهد شد.

وی افزود: همچنان همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در بخش ریلی به صورت سختگیرانه‌ای رعایت می‌شود و نظارت جدی بر روند اجرای صحیح آن در همه ایام هفته داریم و هیچ تخلفی از این دست که مسافری با تست مثبت کرونا اقدام به سفر کرده باشد در حوزه ریلی انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه باید از همه شرکت‌های حمل و نقل ریلی بابت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تشکر کرد که در ماه‌های گذشته شیوع ویروس کرونا با وجود مشکلات و سختی‌های فراوان این کار را انجام داده‌اند، ادامه داد: برای انجام سفر ریلی در دو نوبت کد ملی مسافران با سامانه ماسک چک می‌شود و به صورت روزانه نظارت مستمری بر روند خرید و فروش بلیت قطار از سوی همه شرکت‌ها داریم.

رسولی درباره روند پرداخت تسهیلات کرونایی شرکت‌های ریلی که برخی از آن‌ها با وجود گذشته بیش از یکسال هنوز آن را دریافت نکرده‌اند نیز گفت: این مسئله و مشکل به صورت مستمر در حال پیگیری است و هم اکنون بر اساس اطلاعات دریافتی چند شرکت ریلی در حال طی مراحل اداری بانکی‌شان هستند و به زودی تسهیلات به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه با وجود گذشته حدود یکسال و نیم از شیوع ویروس کرونا آیا تسهیلات دیگری برای بخش ریلی و جبران خسارت و زیان‌های وارد شده به آن‌ها در حال پیگیری و تصویب است یا خیر؟ اظهارکرد: مشکلات حوزه حمل‌ونقل ریلی را به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده‌ایم اما تصمیمات در این زمینه در این ستاد گرفته می‌شود و امیدواریم به موقع تصمیمات این چنینی گرفته شده و ابلاغ شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟