پیش بینی قیمت طلا از 30 فروردین تا 3 اردیبهشت 1400

به گزارش رکنا، روز گذشته قیمت طلا به بالاترین رقم از 25 فوریه یعنی 1783 دلار و 55 سنت رسیده بود. در مجموع معاملات هفتگی قیمت طلا شاهد رشد حدودا 2 درصدی بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی روز گذشته برای تحویل در ماه ژوئن با 0.76 درصد رشد به 1780 دلار و 20 سنت رسید.

درخصوص پیش بینی هفتگی انس طلا از 30 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه 1400 گفتگوی رکنا با علی حیدری، کارشناس اقتصاد را بخوانید:

این کارشناس اقتصاد درباره تحلیل قیمت طلا در هفته ای که گذشت، گفت: این هفته قیمت طلا در حیطه بین الملل تا 1800دلار می تواند برسد. هفته گذشته خبرهای خوش اقتصاد آمریکا در بازار شگفتی ساز شد.

طلا آرام صعود کرد

حیدری افزود: رییس فدرال رزو بر عدم تغییر نرخ بهره تا پایان سال 2022 تاکید کرد. تداوم چند هفته خبرهای خوب برای سرمایه گذاران سبب شد تا هفته قبل بیشتر خبرها پیش خور شوند و بازار به خبرهای خوب اقتصاد آمریکا اهمیتی نداد و با ریزش دلار هفته قبل به پایان رسید و طلا آرام صعود کرد.

وی درخصوص پیش بینی فاندامنتال هفتگی انس گفت: روز سه شنبه خبر بازار کار انگلستان نوسان زیادی برای طلا ایجاد نمی کند. خبر روز پنج شنبه درباره نشست بانک مرکزی انگلستان به احتمال بدون هیچ تغییر رویکردی به پایان رسد. از این رو سبب کاهش قیمت انس طلا می شود. علی رغم تعداد خبرهای متعدد روز جمعه ولی نگاه بیشتر سرمایه گذاران به بازده اوراق قرضه آمریکاست.

دستیابی به قیمت 1800 دلار غیرممکن نیست

این کارشناس اقتصادی درباره تحلیل تکنیکال هفتگی طلا افزود: در نمودار روزانه اندیکاتور RSI تا عدد 60 رشد داشته است که نشان از ورود به منطقه اشباع خرید overbought است و خبر از اصلاح قیمت طلا می دهد. قبل از اینکه به صعود ادامه دهد.

حیدری در آخر درخصوص نظرسنجی بین الملل گفت: میانگین قیمت طلا برای هفته جاری 1780دلار در هر انس اعلام شده است و روند طلا در بیشتر مواقع صعودی آرام است. از این رو دستیابی به قیمت 1800دلار غیرممکن نیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟