پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین + جزئیات

بورس / بازار سهام در جریان معاملات امروز، با افت شاخص همراه بود و تعداد نمادهای منفی، افزایش پیدا کرد. بر خلاف برخی از پیش‌بینی‌ها که معتقد بودند حمایت‌های هفته گذشته تا حدودی در جریان این هفته ادامه دارد، بازار امروز (شنبه) روند نزولی ۹ هزار واحدی را به همراه داشت.

بازار دچار هیجان شده است

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه به وجود هیجان در بازار اشاره کرد و گفت: فعلا بازار دچار هیجان شده است و به بازار اجازه فعالیت نمی‌دهند. اگر بازار بر اساس عرضه و تقاضا فعالیت خود را ادامه دهد و دخالت‌ها و درگیری‌ها بر سر بازار سهام کاهش یابد، روند متعادل به بازار برمی‌گردد.

این کارشناس بازار سرمایه از اعمال سیاست‌های مختلف در بازار گفت و توضیح داد: فاکتورهای سیاسی زیادی همچون درگیری‌های ارکان دولتی و غیردولتی تاثیرگذار در بورس و سیاست‌های کلی دولت، بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

او با بیان اینکه دو عامل مهم موجب آسیب دیدن بازار شدند تصریح کرد: یکی از عوامل مهم تاثیرگذار درگیری‌های دولت است که بازار را با یک هیجانی همراه کرده است. یکی دیگر از عوامل آن است که اجازه فعالیت درست به بازار بر پایه عرضه و تقاضا نمی‌دهند. اگر به بازار فرصت بدهند بر اساس نیاز و پایه اساسی خودش فعالیت کند، رفته رفته روند بهتری را پیدا می‌کند.

حمایت از بازار عملی نمی شود

مریم محبی درباره صحبت‌ها و تصمیم‌های حمایتی از بازار گفت: بارها از راه‌های مختلف اعلام شده است که قصد کمک به بازار را دارند و با برخی از سیاست‌ها به دنبال بهبود شرایط بازار هستند، اما اعمال آن‌ها تاثیرات زیادی در روند معاملات بازار ندارد و دوباره روند نزولی شاخص برمی‌گردد.

او ادامه داد: چندین بار حرف از حمایت زده شده اما عملی نمی‌شود. تمام این عوامل در کنار روند نزولی طولانی مدت بورس، موجب از بین رفتن اعتماد سهامداران شده است. عدم اعتماد سهامداران به بازار، یکی از مشکلات مهم بازار به شمار می‌رود.

محبی در پایان گفت: با توجه به فاکتورهای موجود و فعالیت‌هایی که در بازار دیده می‌شود، بازار فردا هم نزولی است.

تعداد زیادی از کارشناسان عدم اعتماد سهامداران به بازار را یکی از عوامل اصلی روند نزولی بازار می‌دانند و معتقدند بدون حمایت دولت و ارکان تاثیرگذار و بدون گذر زمان این اعتماد در بازار شکل نمی‌گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟