مورد عجیب در بازار خودروهای لوکس

به گزارش رکنا، افراد تیزبین می‌دانند که خودروسازان بیشتری می‌خواهند خود را به عنوان یک لوکس ساز مطرح کنند و با نگاهی به آمار فروش سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ می‌توان دلیل این کار را فهمید. کلاس خودروهای لوکس در این بازه زمانی رشد خوبی را تجربه کرده است.

فروش خودرو های لوکس در آمریکا طی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰ درصد رشد داشته است. اگرچه این آماری احساس‌برانگیز است اما صنعت خودرو از کاهش همه‌گیری کرونا در این مدت نهایت استفاده را برده است. این میزان رشد کاملاً بالاتر از رشد متوسط ۱۲ درصدی صنعت خودرو در این بازه زمانی است.

پیشی گرفتن رشد فروش خودروهای لوکس از بقیه کلاس‌های خودرویی باعث شده این خودروها سهم ۱۵.۲ درصدی از بازار خودروی آمریکا را به دست آورند که بالاترین سهم از دهه ۹۰ میلادی تاکنون است.

و به نظر می‌رسد این رشد ادامه‌دار خواهد بود. از آنجایی که خودروسازان سرمایه‌گذاری بیشتری روی خودروهای الکتریکی و کراس اوورها انجام می‌دهند بنابراین طبیعی است که این کلاس‌ها رشد می‌کنند. سهم خودروهای الکتریکی از بازار آمریکا طی سه‌ماهه اول امسال ۱۴.۵ درصد بوده که بیشتر از سهم ۸.۹ درصدی سال پیش بوده است.

اما خریداران خودروهای لوکس مشتاق‌تر از همیشه به دنبال خرید خودروهای الکتریکی هستند. خودروهای الکتریکی سهم ۱۹ درصدی از بازار خودروهای لوکس در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ داشته‌اند درحالی‌که این میزان در سال پیش ۱۲.۲۵ درصد بوده است.

همان‌گونه که بارها و بارها گفته شده فروش کراس اوورهای لوکس نیز بیشتر شده است. تقریباً تمامی لوکس سازان فروش بالایی برای شاسی بلندهای خود داشته‌اند و حتی شاسی‌بلند جنسیس GV۸۰ پرفروش‌ترین از تمامی سدان هایش در مدت‌زمان یاد شده بوده است.

یکی از تحلیلگران صنعت خودرو می‌گوید: کراس اوورها و شاسی بلندهای لوکس از هر طیف و اندازه‌ای با استقبال بالا روبرو شده‌اند. این در صورتی است که خودروهای لوکس به‌طور کلی چنین طرفدارانی ندارند.

اگرچه به نظر می‌رسد تقاضا برای خودروهای لوکس در سه‌ماهه دوم امسال نیز بالا خواهد بود اما شاید حفظ موجودی نمایندگی‌ها کار سختی باشد. با کمبود ادامه‌دار چیپ ها در صنعت خودرو شاید برخی خودروسازان نتوانند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟