خبر مهم بورسی از زبان رییس سازمان بورس

به گزارش رکنا، محمدعلی دهقان دهنوی دیروز در جلسه با هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، از انتشار ۲۴ هزار میلیارد تومان اوراق در بازار سرمایه خبر داد و گفت: این میزان اوراق ظرف ۴۸ ساعت آینده منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه به عنوان کانال اصلی برای تأمین سرمایه‌گذاری و تولید در کشور مطرح است، ابرازکرد: هم اکنون بیش از ۵۷ میلیون نفر در بازار سرمایه حضور دارند و از همین رو حرکت این بازار برای آنها مهم است و بازار سرمایه به امری ملی تبدیل شده است.

محمدعلی دهقان دهنوی تصریح کرد: در کنار آن باید توجه داشت که این حرف به معنی نادیده گرفتن روند فعلی بازار نیست. امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌ها و اهمیت یافتن بازار، روند در افق بلندمدت بازدهی خوبی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بازار از درون خود توان ارتقا و توسعه دارد، ادامه داد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته ۲۰۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب کرده‌اند. از همین رو می‌توان گفت بانک و بازار سرمایه در کنار هم کار می‌کنند و نقشی متقابل در رشد اقتصاد دارند.

دهقان دهنوی با تاکید بر نقش مهم شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها بر روند بازار سرمایه، ابرازکرد: توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها، عامل اصلی رشد اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: موانع توسعه برای این شرکت‌ها تأمین مالی بانکی است در حالی که در بازار سرمایه امکانات خوبی وجود دارد. بازار بدهی در سال ۹۰، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده، اما در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شده که نشان از رشد ۳۰۰ درصدی این بازار دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها دعوت کرد تا وارد فرآیند انتشار اوراق شوند و تاکید کرد: سازمان بورس در نظر دارد فرآیندها را تسهیل کرده و زمان صدور مجوزهای لازم را کوتاه کند.

در این دیدار مدیران هلدینگ‌های بزرگ کشور ضمن اشاره به تدوین برنامه‌های جدید با هدف ورود نقدینگی، بهبود فرآیند نقد شوندگی و تعادل بازار سرمایه، دغدغه‌ها و مشکلات خود را بیان کردند.

دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز بر اساس مباحث مطرح شده به تمامی مجموعه‌های نهاد ناظر بازار سرمایه مأموریت داد تا طی ۴۸ ساعت آینده، موانع پیش روی هلدینگ‌ها رفع و فرآیندهای ورود نقدینگی به بازار سرمایه تسهیل شود.

در پایان مقرر شد شرکت‌های هلدینگ به منظور تقویت بازار، طی ۴۸ ساعت آینده حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق کنند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟