مذاکرات برجام، نفت را ارزان کرد

به گزارش رکنا، امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی تحت تأثیر افزایش ذخایر بنزین آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده بنزین در جهان و افزایش تولید نفت برخی کشورها افزایش یافت. قیمت نفت برنت امروز با ۳۷ سنت کاهش نسبت به روز گذشته بشکه‌ای ۶۲ دلار و ۷۹ سنت معامله شد. نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش ۵۰ سنتی داشت و بشکه‌ای ۵۹ دلار و ۲۷ سنت معامله شد. بنزین هم با کاهش ۶۱ سنتی گالنی ۱۹۴ دلار و ۵۷ سنت به فروش رفت.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد؛ در حالی که ذخایر نفت خام ایالت متحده آمریکا بیش از پیش‌بینی تحلیلگران کاهش داشته، اما ذخایر بنزین در این کشور رشد جهشی پیدا کرده است و برخلاف پیش‌بینی‌های وزارت انرژی این کشور است.

براساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور هفته گذشته ۳.۵ میلیون بشکه کاهش به ۵۰۲ میلیون بشکه رسید، اما ذخایر بنزین ۴ میلیون بشکه افزایش یافت و این برخلاف انتظار و پیش بینی‌های افزایش بود.

دلیل افزایش ذخایر بنزین این بود که پالایشگاه‌ها تولید خود را بیشتر کرده‌اند تا برای فصل پرمصرف تابستان به خاطر تردد بیشتر خودروها آماده باشند.

رویترز می‌نویسد؛ عرضه نفت خام از سوی برخی کشورها نیز افزایش یافته به طوری که تولید نفت روسیه در چند روز گذشته آوریل از میانگین ماه مارس بیشتر شده است. در این میان این احتمال هم وجود دارد که با برداشته شدن تحریم‌ها، عرضه نفت خام ایران به بازارهای جهانی نیز افزایش یابد. ایران و کشورهای طرف برجام مذاکراتی را انجام می‌دهند تا توافقات برجام دوباره احیا شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟