سفر زمینی به این کشور لغو شد

به گزارش رکنا، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌و نقل در گفت‌وگویی با بیان اینکه با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه، وزیر بهداشت در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته‌ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با این کشور و لزوم همکاری استانداران در این زمینه، تاکید کرده است، افزود: از سال گذشته با توجه به گسترش ویروس کرونا ترددهای زمینی به کشور ترکیه تنها در حد ضرورت انجام می‌شود.

جزئیات سفر زمینی به ترکیه

او ادامه داد: هم اکنون سفر به کشور ترکیه تنها در قالب سفرهای ضروری برای افراد دو تابعیتی، شاغلان، دانشجویان و یا افرادی که در کشور ترکیه و یا ایران اقامت دارند، انجام می‌شود و از سال گذشته هم هیچ سفری به کشور ترکیه از طریق بخش حمل و نقل جاده‌ای و از طریق اتوبوس صورت نگرفته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و نامه وزیر بهداشت به وزیر کشور در رابطه با کنترل مبادی زمینی و هوایی سازمان راهداری و بخش ترانزیتی تمامی پیشنهادات و اقداماتی که در این بخش باید صورت بگیرد را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده و ما هم اکنون منتظر تصمیم گیری در این بخش هستیم و تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در این حوزه هستیم.

به گفته هدایتی ممنوعیت و یا محدودیت تردد به کشور ترکیه از مرزهای زمینی و هوایی تنها مربوط به بخش مسافری است و حوزه ترانزیتی را در بر نمی‌گیرد.

او توضیح داد: هم اکنون ترانزیت ما با کشور ترکیه در حال انجام است و ممنوعیت و یا محدودیتی برای انجام تبادلات تجاری با این کشور در رابطه با کرونا وجود ندارد.

مدیر کل ترانزیت تاکید کرد: تمامی دستور العمل‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی به صورت کامل رعایت می‌شود و به صورت مرتب پایانه‌ها و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

هدایتی بیان کرد: با این وجود ما در بخش ترانزیت و مسافری تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم و هر تصمیمی که در این رابطه اخذ شود ما آن را انجام خواهیم داد.

او توضیح داد: هم اکنون مرزها برای انجام مبادلات تجاری و ترانزیت با کشورهای همسایه باز است و مشکلی در این بخش برای انجام تبادلات مختلف تجاری وجود ندارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟