تکلیف پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی چه شد؟

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد: مقامات تهران و سئول در مورد راه های استفاده از دارایی های مسدودی برای گسترش تجارت کالاهای پزشکی بین دو کشور بصورت ویدئویی مذاکره کردند.

به گزارش رکنا ، از یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد سئول و تهران امروز سه شنبه درباره چگونگی استفاده از دارایی های مسدود شده تهران در بانک های کره جنوبی از طریق گسترش تجارت دو جانبه انسان دوستانه گفت و گوی ویدئویی برگزار کردند.

گزارش می افزاید: این کارگروه که نهمین نشست در نوع خود بود در حالی برگزار شد که واشنگتن همچنان مایل نیست تحریم های تهران را در مورد رفع انسداد وجوه مسدود شده کاهش دهد و رفع تحریم ها را در گرو بازگشت جمهوری اسلامی به توافق هسته ای ۲۰۱۵ می داند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی افزود: در این نشست دو طرف در مورد راه های گسترش تجارت انسان دوستانه مانند دارو، تجهیزات پزشکی و آمبولانس و راه های رفع موانع در مسیر چنین همکاری‌هایی گفت و گو کردند.

صادرات وسایل پزشکی از کره جنوبی به ایران

خبرگزاری یونهاپ مدعی شده است کره جنوبی پس از آخرین جلسات کارگروه حدود ۲۰ کالای بشردوستانه از جمله واکسن آنفلوانزا و دستگاه سنجش قند خون به ایران صادر کرده است.

برخی گزارش ها حاکیست، حدود هفت میلیارد دلار پول ناشی از فروش نفت ایران به کره جنوبی به دلیل تحریم های آمریکا در دو بانک سئول مسدود است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟