قیمت مصوب خدمات آرایشگاه های زنانه

به گزارش رکنا، اتحادیه صنف آرایشگران زنان برای هر کدام از خدمات آرایشگری قیمت هایی را تعیین کرده و بازرسان خود را به ویژه در این فصل برای بررسی این موضوع به آرایشگاه ها می فرستد.

بازرس اتحادیه صنف آرایشگران زنان می گوید که این نرخها برای سال ۹۸ است و سال ۹۹ با وجود تورم هیچ تفاوتی نکرده و برخی آرایشگران برای همین نرخ هایشان را افزایش داده اند و نمی توان به آنها اشکالی گرفت.

البته از طرفی برخی برای ندادن مالیات و فرار از همین بازرسی ها تابلو نمی زنند و برای همین وزارت بهداشت هم نمی تواند به بهداشت این مراکز رسیدگی کند.

به‌عنوان مثال آرایشگاه‌های زنانه که در روزهای عادی معمولا تا ساعت ١٩ فعالیت می‌کنند، در روزهای پایانی اسفند گاهی تا ساعت ٢٢ و حتی ٢٣ نیز مشغول به کارند. البته قیمت‌ها هم مشابه عرف بازار ایران در ایام پرتقاضا، افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند تا آن‌جا که نرخ برخی خدمات تا دوبرابر روزهای معمولی نیز می‌رسد. در مناطق مرکزی تهران که برای رنگ مو بدون دکلره در روزهای عادی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومان دریافت می‌شود، در بازار شب عید قیمت‌ها به ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان می‌رسد. درهمین زمان کاشت مژه در شب‌های عید از ۵٠ تا ١٠٠‌هزارتومان به ۱۰۰ تا ۲۰۰ ‌هزارتومان رسیده و تتوی ابرو از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان تا سقف ۵۰۰ هزارتومان قیمت خورده است.

در جدول زیر نرخ خدمات آرایشگاه ها آورده شده است:

قیمت مصوب خدمات آرایشگاه های زنانه

نوع خدمات

نرخ آرایشگاهها

آرایش کامل عروس (درجه یک)

از ۳ تا ۵ میلیون تومان

کوتاهی مو (درجه یک)

از ۷۵ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان

اصلاح ابرو (درجه یک)

از ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان

براشینگ (درجه یک)

از ۵۰ هزار تومان به بالا

شینیون (درجه یک)

از ۱۰۰ هزار تومان به بالا

رنگ مو،مش و های لایت

از ۱۵۰ هزار تومان به بالا

کدخبر: 670668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟