قیمت آپارتمان های متراژ بالا در تهران

به گزارش رکنا، مرکز تهران یکی از مناطقی است که دسترسی بسیار مناسبی به سایر قسمت‌های پایتخت دارد و مراکز آموزشی و... زیادی نیز در آن استقرار یافته است.

ازسویی دیگر ساختمان‌های اداری بسیار زیادی در آن وجود دارد و از این رو بسیاری از افراد هنگام خرید مسکن ترجیح می‌دهند تا مناطق مرکزی را انتخاب کنند.

منطقه۶ شهرداری تهران یکی از این مناطق مرکزی است که با نام قلب تهران نیز شناخته می‌شود؛ این منطقه از نظر دسترسی وضعیت بسیار مناسبی را داراست و از این رو نرخ مسکن نیز در آن کمی بالاست؛ البته این بدان معنی نیست که آپارتمان‌های ارزان‌تر از متوسط نرخ مسکن در آن نباشد؛ بلکه یافتن آپارتمان‌های ارزان‌تر کمی سخت بوده و ممکن است تمام امکانات مورد انتظار متقاضی را نداشته باشد.

یوسف آباد، امیرآباد، فاطمی، قزل قلعه، شیراز، بهجت آباد و... از محله‌های معروف این منطقه محسوب می‌شود؛ باتوجه به افزایش نرخ مسکن، خرید آپارتمان‌های متراژ بالا نیز در این منطقه بسیار دشوار شده است؛ اما هنوز هم واحدهایی با متراژ بالا در این منطقه معامله می‌شود که در ادامه به برخی از معاملات خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است.

یک واحد آپارتمان ۲۵۰متری و یک سال ساخت در محله قزل قلعه متری ۴۵میلیون و ۴۰۰هزار تومان معامله شد و برای خرید واحدی ۱۵۰متری و ۲۱سال ساخت در یوسف آباد ۶میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

قیمت مسکن جهت خرید واحدی ۱۲۵متری و ۵۳ساله در محله امیرآباد شمالی ۳۱میلیون و ۷۶۰هزار تومان در هر متر مربع بود؛ همچنین فردی برای خرید یک خانه ۱۷۱متری و یک ساله در بهجت آباد ۸میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان هزینه پرداخت.

یک خانه ۱۵۵متری و ۳۷سال ساخت در شیراز به نرخ ۵۱میلیون و ۲۰۷هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید. یک دستگاه آپارتمان ۱۱۸متری و ۵۰سال ساخت در ولیعصر نیز ۴۰میلیون و ۵۷۴هزار تومان برای هر متر مربع معامله شد.

سرمایه مورد نیاز جهت خرید خانه‌ای ۲۳۳متری و ۲۹سال ساخت در محله قائم مقام ۱۳میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بوده است. همچنین یک واحد ۱۵۶متری و ۱۹سال ساخت در محله فاطمی متری ۳۱میلیون و ۹۲۸هزار تومان به فروش رفت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟