میوه ارزان قیمت را از کجا بخریم ؟

به گزارش رکنا، قیمت میوه ، سبزیجات و صیفی‌جات در ۲۵۳ میدان و بازار میوه و تره بار یکسان است، در صورتی که قیمت واحدهای خُرده‌فروشی در سطح شهر تفاوت قابل توجهی با هم دارند.

براساس این گزارش، مقایسه قیمت انواع میوه در خُرده‌فروشی‌های سه محدوده تجریش در شمال شهر، شهرک قدس در شمال‌غرب تهران و نوبنیاد در شمال‌شرق تهران با بازارهای جدید میوه و تره بار این سه محله، اختلاف معناداری دارد که این تفاوت در قیمت سبزیجات و صیفی‌جات به ۳۱ درصد می‌رسد.

برای نمونه، در صورتی که قیمت هر کیلوگرم انگور در بازارهای میوه و تره بار ۱۴۹۰۰ تومان است، این محصول در واحدهای میوه‌فروشی اطراف این بازارها در تجریش، شهرک قدس و نوبنیاد با قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شود، یا قیمت سیب قرمز که در بازارهای جدید ۸۹۰۰ تومان است، در این میوه‌فروشی‌ها به قیمت ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود و یا قیمت نارنگی بندری که در بازارهای مذکور ۱۴۵۰۰ تومان است، در محله‌های فوق به قیمت ۲۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، شهروندان این محلات با مبلغی که قبلا برای خرید ۳ کیلوگرم انواع میوه می‌پرداختند، در حال حاضر امکان خریداری ۵ کیلوگرم از همان نوع میوه با همان کیفیت را در بازارهای میوه و تره بار محله خود دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟