قیمت گوشت قرمز امروز یکشنبه 10 اسفند + جدول

به گزارش رکنا، قیمت انواع گوشت قرمز در بازار دهم اسفند ماه به شرح زیر است. قیمت راسته با استخوان گوسفندی هر کیلو 123 هزار تومان و قیمت ران کامل ممتاز گوسفندی هر کیلو 138 هزار تومان و قیمت ماهیچه گوسفند هر کیلو 120 هزار تومان است.

ابتدای ماه جاری بود که عباس قبادی، دبیر کارگروه تنظیم بازار، پس از جلسه با فعالان زنجیره تولید و توزیع گوشت قرمز در کشور گفت: در ۴۸ ساعت آینده اتحادیه دامداران هر کیلو دام زنده سنگین را با قیمت ۴۴ هزار تومان به واحدهای بسته‌بندی تحویل دهد و آن‌ها متناسب با کیفیت دام، هر کیلو گوشت دام سنگین را ۸۰ تا ۸۸ هزار تومان از ۳ میدان میوه و تره بار آزادی، بعثت و پیروزی به قصاب‌ها عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این روش دست دلال‌ها تا حد زیادی کوتاه خواهد شد، افزود: به این ترتیب هر کیلو گوشت دام سنگین حدود ۱۰۰ هزار تومان و دام سبک ۱۲۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وعده کاهش قیمت گوشت قرمز در ماه پایانی سال خبر خوبی برای مردم بود، اما به گفته دامداران و فعالان بازار گوشت قرمز این وعده تا امروز محقق نشده است.سید احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی دامداران ایران، در اینباره گفت: قرار بر این بود هر کیلوگرم دام زنده سنگین مستقیم از دامداران ۷۹ هزار و ۷۰۰ خریداری و با قیمت ۸۸ هزار تومان به غرفه‌داران در میادین تحویل داده شود.

وی ادامه داد: با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه با دبیر کارگروه تنظیم بازار انتظار می‌رفت در مدت بسیار کوتاهی قیمت قطعی گوشت ۸ تا ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شود.

به گفته مقدسی؛ پس از جلسه مذکور دامداران جلسه‌های دیگر با انجمن بسته بندی گوشت قرمز، سازمان میادین میوه و تره‌بار داشتند، اما تا امروز همکاری لازم برای این تصمیم صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد که ما همچنان منتظر سازمان میادین میوه‌ و تره بار هستیم که وارد عمل شده و بخشی از کار که به آن‌ها محول شده را انجام دهد.

مقدسی یادآور شد: در شرایطی که کشور در تولید گوشت قرمز به خوداتکایی رسیده است و سطح کیفی تولیدات بسیار بالا است برخی سعی دارند راه واردات را همچنان باز بگذارند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت صمت گوشت یخی وارداتی هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان برای کشور تمام می‌شود در حالی که با حمایت از دامداران و کوتاه کردن دست دلالان می‌توان گوشت گرم کیفی داخلی را با همین قیمت و حتی کمتر به دست مصرف کننده رساند.

 

رکنا

قیمت واحد کیلوگرم(تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۱۲۳.۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۳۸.۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۳۵.۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۹۰.۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۲۱.۰۰۰

گردن گوسفندی

۹۵.۰۰۰

قلوگاه گوساله

۶۵.۰۰۰

گردن گوساله

۱۱۴.۰۰۰

فیله پاک کرده گوساله

۱۶۰.۰۰۰

قلم گوساله

۹.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۵۵.۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۱۲.۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۲۰.۰۰۰

دمبالیچه گوساله

۷۸.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۱۶.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۰۸.۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۱۶.۰۰۰

 آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟