پیش بینی قیمت طلا از 11 تا 15 اسفند ماه

قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون 6.4 درصد افت کرده است. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه آوریل با 2.62 درصد کاهش به 1728 دلار و 80 سنت رسید.

به گزارش رکنا، درخصوص پیش بینی قیمت هفتگی طلا گفتگوی رکنا با علی حیدری، کارشناس اقتصاد را بخوانید:

حیدری درباره وضعیت طلا گفت: این هفته طلا تا محدوده قیمتی ۱۷۸۰ و ۱۸۰۰ دلار در هر انس اصلاح قیمت خواهد داشت.

وی افزود: هفته گذشته به دلیل فقدان اخبار شاخص در حوزه اقتصاد کلان از حجم تقاضا برای طلا کاسته شد. پاول رییس رزو بانک آمریکا درباره آمار اقتصادی آمریکا ابراز نگرانی کرد. ولی دستیابی به تورم بالاتر به دلیل افزایش بازدهی اوراق قرضه را محتمل دانست.

اخبار اقتصادی چین می تواند به اصلاح قیمت طلا کمک کند

این کارشناس اقتصاد درخصوص تحلیل هفتگی بنیادی طلا گفت: انتشار اخبار اقتصادی چین در ابتدای هفته احتمالا به اصلاح قیمت طلا در حوزه بین الملل کمک می کند. این هفته اخبار اقتصادی زیادی درباره آمریکا منتشر می شود. ولی عمده نگاه ها به بازدهی اوراق قرضه آمریکا است. در صورت احتمال اصلاح قیمت در اوراق قرضه افزایش خرید در طلا ممکن خواهد شد.

حیدری همچنین درباره تحلیل هفتگی تکنیکال طلا گفت: در نمودار روزانه اندیکاتور RSI در منطقه اشباع فروش قرار دارد. صعود احتمالی تا ۱۷۸۰ دلار در هر انس محتمل است و این قیمت برای فروشندگان جذاب خواهد بود و سبب تثبیت سود سرمایه گذاران می شود. قیمت ۱۸۰۰ دلار از نظر روانشناسی برای خریداران مهم محسوب می شود. در صورت عبور از این قیمت، احتمال افزایش قیمت طلا تا ۱۸۲۰ محتمل است.

وی افزود: اما در صورت کاهش قیمت هدف اولیه فروشندگان ۱۷۱۴ دلار، قیمت روانشناسی ۱۷۰۰ دلار جذابیت فروش دارد. در صورت عبور از این عدد دستیابی به قیمت ۱۶۸۰ دور از انتظار نیست.

این هفته بیشتر نظر سنجی ها دست به عصا حرکت می کنند

این کارشناس اقتصاد درباره نظر سنجی قیمت جهانی طلا افزود: این هفته ظاهرا بیشتر نظر سنجی ها دست به عصا حرکت می کنند و روند یکنواخت sideway را برای طلا در نظر گرفته اند و می توان میانگین هفتگی قیمت جهانی طلا را ۱۷۴۴ دلار در هر انس در نظر گرفت.

وی در آخر تاکید کرد: هرگونه ترید ( معامله ) در بازار انس با احتمالات همراه است و این تحلیل صرفا ابزار کمکی محسوب می شود و جنبه آموزشی ندارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟