گیربکس شش سرعته جدید در محصولات ایران خودرو

محمدرضا یوسفی، عنوان کرد: در این پروژه ۸۵ درصد قطعات نسبت به گیربکس BE پژو تغییر و بهبود یافته و عمق داخلی سازی این محصول در حال حاضر ۹۵ درصد است.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به این‌که تمامی مراحل طراحی با همکاری معاونت تحقیقات و توسعه محصول ایران خودرو انجام پذیرفته، یادآور شد: در فرآیند طراحی این گیربکس شش سرعته، بیش از ۱۳۵ قالب جدید با همکاری ۲۱ سازنده طراحی و ساخته شده است.

وی همچنین تاکید کرد: در طراحی این محصول، از سنکرونایزرهای تریپل و دوبل استفاده شده که این عامل موجب خواهد شد سیستم تعویض دنده نرم تر از گیربکس BE باشد.

معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه، اضافه شدن یک دنده، بهبود قابلیت رانندگی و کاهش مصرف سوخت در این خودروها به ویژه درسرعت ۱۲۰ کیلومتر را از مزیت های دیگر این محصول برشمرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه مورد نظر مطابق با زمان بندی درحال انجام فرآیند صحه گذاری است، خاطرنشان کرد: این محصول دارای واریانت AMT نیز خواهد بود که در مرحله نخست بر روی خودروی رانا پلاس و با موتور EC5 در اواخر امسال به بهره برداری خواهد رسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟