مالک مجهزترین و لوکس ترین کشتی های تفریحی جهان چه کسانی هستند ؟

به گزارش رکنا، خدمات هتلینگ در دنیا، از مرزهای ایستای گذشته عبور کرده و اکنون به آسمان، دریا و جاده کشیده شده است. اکنون هواپیماهای تفریحی، کشتی‌های کروز تفریحی و همچنین خودروهای لیموزین لاکچری، به مرحله‌ای از پیشرفت تکنولوژیک رسیده‌اند که خدمات هتلینگ را به حالت سیار درآورده‌اند.

تا دو دهه پیش، دسترسی به خدمات هواپیمایی شخصی و کشتیرانی تفریحی خصوصی چندان میسر نبود و این امکانات معمولا به افراد خاص یا دولت‌ها تعلق داشت اما با افزایش درآمدهای عمومی در سطح جهان و افزایش سطح پس‌اندازها، تقریبا استفاده از هواپیماها و کشتی‌های تفریحی برای افراد با درآمد سرانه متوسط در کشورهای پیشرفته دنیا چندان دور از دسترس نیست.

اما در این گزارش قصد معرفی لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان را داریم که حتی بسیاری از افراد میلیونر و متمول در دنیا نیز توانایی استفاده از این کشتی‌های لوکس را حتی برای یک شب ندارند. در این کشتی‌ها سالن سینما و اپرای موسیقی یا حتی تئاتر، سالن کنفرانس و همایش‌ها، زمین بازی گلف و بیلیارد و بولینگ، استخر و مجتمع‌های هیدروتراپی، خدمات درمانی ویژه و چندستاره، شناورهای اختصاصی، رستوران‌های مجلل و بسیاری از سرویس‌های فرست‌کلاس ارائه می‌شود و افراد بسیاری، در حالی که تعطیلات خود را در این کشتی‌ها سپری می‌کنند، مشغول مذاکره بر سر قراردادها، نوشتن رمان یا گذراندن تعطیلات و ایام بازنشستگی خود هستند.بسیاری از این کشتی‌ها حوالی سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۰ ساخته شده‌اند و به لحاظ دوران ساخت، هنوز در نیمه عمر مفید خود به سر می‌برند و البته باعث شده‌اند که مسافران گردشگری دریایی از یک میلیون نفر در حوالی سال ۲۰۰۰ به بیش از ۳۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ برسد.

تاریخ عالی یا سوپریم هیستوری

گرانترین کشتی تفریحی جهان که توسط استیوارت هیوز انگلیسی ساخته شد بیش از ۱۰۰ متر طول ندارد اما در ساختمان آن از صد کیلوگرم طلای خالص و فلزات گرانبهای دیگر استفاده شده است. همچنین در قسمت خوابگاهی این کشتی از فلز تیتانیوم، شهاب‌سنگ و استخوان دایناسور استفاده شده است و به قیمت ۴ و نیم میلیارد دلار به یک میلیاردر مالزیایی فروخته شده. برای فهم بزرگی این رقم باید بدانید که برای ساخت فاز یک تا ۵ میدان گازی پارس جنوبی (بزرگترین میدان گازی جهان)، همین مقدار هزینه صورت پذیرفته است.

اکلیپس

این کشتی با ارزش یک و نیم میلیارد دلار متعلق به رومن آبراموویچ، مالک روسی و میلیاردر باشگاه چلسی انگلیس است. این کشتی ۱۶۴ متری دارای دو باند برای فرود هلیکوپتر و است ظرفیت ۲۴ میهمان ۷۰ نیروی مهماندار را داراست. مهمترین نکته درباره این کشتی قابلیت‌های امنیتی آن است که به یک دیواره ضخیم زرهی و اتاق‌های ضدگلوله مجهز است و به یک زیردریایی و دو قایق اختصاصی کوچک نیز مجهز است. همچنین قابلیت عکاسی از این کشتی وجود ندارد و در صورتی که سنسورهای ضدعکاسی این کشتی فعال شوند، با انعکاس شدید لیزر به دوربین‌ها، آن‌ها را می‌سوزانند. با پول این کشتی تفریحی می‌شود ۴ فروند هواپیمای غول پیکر ایرباس ۳۸۰ با ظرفیت جابجایی ۵۵۵ نفر (برای هر فروند) را به ناوگان هوایی یک کشور افزود!

عظم

این کشتی بزرگ که ساخت کارخانه لورسن شیپ آلمان بوده در اختیار شیخ زاید حاکم مشهور ابوظبی است که علاوه بر ابعاد غول‌آسای خود، به علت سرعت حدودا ۶۰ کلیومتر بر ساعت، بسیار شهرت یافته است. علاوه بر تمام امکانات لوکس، این کشتی ۲ باند فرود هلیکوپتر نیز دارد و قیمت آن نیز ۶۵۰ میلیون دلار است. برای فهم این رقم باید به قرارداد خرید فروند نفت‌کش اقیانوس‌پیما توسط ایران از شرکت هیوندای کره جنوبی با قیمت ۶۴۵ میلیون دلار اشاره کرد.

توپاز

این کشتی نیز در اختیار شیخ منصور نخست وزیر امارات متحده است و ۵۲۵ میلیون دلار قیمت دارد و همچنین توسط شرکت لورسن شیپ آلمان ساخته شده است و تمامی امکانات لاکچری را دارد و طول آن نیز به ۱۴۶ متر بالغ می‌شود. با این رقم می‌شود برای ۱۰ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر در جنوب کشور آب‌شیرینکن با ظرفیت ۱۰۰ میلیون متر مکعبی ساخت.

دوبی

این کشتی که در ابتدا قرار بود برای سلطان برونئی ساخته شود در نهایت در اختیار شیخ راشد حاکم دوبی قرار گرفت و با اتاق‌های سوپر وی‌آی‌پی، ظرفیت ۲۷ مهمان و ۸۸ خدمه را دارد و قیمت آن به ۵۰۰ میلیون دلار بالغ می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟