پیش بینی بورس امروز شنبه 2 اسفند ماه

در خصوص پیش بینی بورس امروز گفتگوی رکنا با علی حیدری ، کارشناس حوزه اقتصاد و بهنام صمدی کارشناس بازار سرمایه را بخوانید:

بازار امروز بورس ، یک بازار هیجان محور است

علی حیدری در خصوص وضعیت بورس امروز گفت: بازار امروز یک بازار هیجان محور است تا یک بازار منطقی و به دلیل چراغ سبزهای آمریکا آغاز ساعات اولیه را با یک هیجان خرید آغاز می کند.

این کارشناس حوزه اقتصاد افزود: در ادامه بازار به حرکت صنعت خودرو می توان امیدوار بود. همچنین می توان امیدوار بود پتروشیمی ها هم در ساعات میانی روز با خرید های مناسبی همراه باشند و سپس گروه بانکی در ساعات آخر به جمع رشد آرام صعودی بازار بپیوندند.

حیدری در آخر گفت: در پایان احتمال این هست که شاهد فروش هایی هم باشیم. در نظر داشته باشید که امروز یک بازار هیجانی است و نمی تواند زیر بنای هفته به حساب آید، زیرا این هفته در کنار بازار سهام بازار موازی آن یعنی طلا نیز رشد مناسبی خواهد داشت.

هفته پیش روی بازار سرمایه تحت تاثیر تحولات سیاست خارجی است

صمدی در خصوص وضعیت بورس این هفته گفت: هفته پیش روی بازار تحت تاثیر تحولات سیاست خارجی مثل بحث های احیای برجام و گام های ایران برای کاهش تعهدات در خصوص پرونده هسته ای است. ایران در نظر دارد سه شنبه این گام نهایی را بردارد و طبق مصوبه مجلس چون قانون است راه برگشتی نیست و قطعا گام آخر را برخواهد داشت. رهبری هم صراحتا گفتند حرفهای شما را اهمیت نمی دهیم و به عمل نیاز داریم. به نظر این کشمکش سه شنبه به پایان می رسد و بازار مسیر خود را طی خواهد کرد و طرفین هم تا انتخابات 1400 ایران صبر خواهند کرد تا چه اتفاقی خواهد افتاد.

وضعیت بازار قیمت های جهانی عالی است

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: وضعیت بازار و قیمت های جهانی عالی است. مس به مرز 9 هزار دلار رسیده است که رقم فوق العاده ای است. مس که در بازار به دکتر کوپر معروف است ، مانند این است که دکترای اقتصادی دارد و می تواند حال اقتصاد دنیا را پیش بینی کند. به نظر می رسد رشد در بازار کامودیتی ها ادامه خواهد داشت.

صمدی ادامه داد: نفت هم به قیمت 65 دلار رسیده است و با این که کمی افت داشت اما رقم خوبی به حساب می آید. در کل بازار جهانی فوق العاده است و بازار ایران عموما کامودیتی محور است و تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. فعلا از نظر تکنیکال بازار بورس در روند نزولی است و به نظر این روند به زودی به پایان خواهد رسید .

تا اردیبهشت روند خوبی در بازار خواهیم داشت

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بورس امروز گفت: امروز هم ممکن است صف های فروش جمع آوری شود، چون چهارشنبه با صف فروش به پایان رسید. اما در کل شرایط برای رشد بازار مهیا است. فقط باید ابهامات هسته ای این هفته به پایان برسد تا بازار فارق از ابهام به راهش ادامه دهد. زیرا کف قیمت دلار هم شفاف می شود و حداقل تا 6 ماه آینده اتفاقی نخواهد افتاد. به نظر می رسد طرفین منتظر انتخابات 1400 می مانند.

صمدی افزود: بازار احتمالا از اسفند تا اردیبهشت یک روند خوب خواهد داشت. فقط باید سیکل تکنیکالی اصلاح، تمام شود. به نظر می رسد بعد از این یک رشد خوب بازار داشته باشد. اما این هفته به دلیل کشمکش های سیاسی احتمالا بازار پرتنش و پرابهام باشد و اما بعد از آن مسیر خود را عوض می کند و روند صعودی میگیرد باتوجه به قیمت های جهانی بسیار خوبی که شاهد آن هستیم و محرک بسیار قوی برای افزایش سود دهی شرکت های صادرات محور خواهد بود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟