دفترچه های درمانی از اول اسفند ماه حذف می شوند + جزئیات

وی خاطرنشان کرد: تمام فرآیندهای مربوط به پذیرش و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد در این بخشنامه تبیین می‌شود.

به گزارش رکنا، دکتر محسن ریاضی با تاکید بر ضرورت ارتباطات رسانه ای و تعامل سازمان تامین اجتماعی با اصحاب رسانه با هدف آگاه سازی کارفرمایان و بیمه شدگان و شرکای اجتماعی سازمان تاکید کرد و گفت:

این سازمان بر اساس رسالت خود در راستای تحقق عدالت اجتماعی و تلاش برای اعتلای رفاه جامعه از تمام ظرفیت خود بهره گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه به حمایت سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان در ایام کرونا پرداخت و گفت: کارگاه هایی همچون حوزه گردشگری، رستوران ها و تالارهای پذیرایی و کارگاه های آسیب دیده با پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه خود و مابقی که ۲۰ درصد سهم کارفرما بود تا پایان اردیبهشت امهال شده است.

وی به کارگاه های آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و افزود: در شرایط کرونا کارگاه هایی که لیست بیمه کارکنان خود را در فرصت تعیین شده ارسال نکردند، ۲۰ درصد بیمه سهم کارفرمای آنها امهال شد که از بین کارگاه ها ۱۵ کارگاه اعلام شد که از کرونا آسیب دیدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان به وجود ۱۱۰ هزار کارگاه فعال در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این کارگاهها از طریق ۴۴ شعبه بیمه ای در استان اصفهان خدمات دریافت می کنند.

وی به اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با تعیین عیدی بازنشستگان از سوی دولت، در کمتر از یک شبانه روز، عیدی همه بازنشستگان در بهمن ماه واریز گردید.

دکتر ریاضی افزود: مطابق با مصوبه هیأت وزیران عیدی برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی‌کلی و بازماندگان مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد و به حساب بازنشستگان واریز گردید.

ریاضی ،تعداد بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در کشور را حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: ۴۳۲۴ میلیارد تومان برای پرداخت عیدی به این عزیزان تجهیز منابع صورت گرفته است..

وی به ایجاد سامانه ۳۰۷۰ پرداخت و گفت: در این سامانه ۳۰ خدمت مهم سازمان که بیش از ۷۰ درصد خدمات را شامل میشود را تسهیل نموده است.

وی به حمایت سازمان تامین اجتماعی از صنایع در بحران کرونا و تحریم اشاره کرد و گفت: این سازمان کمک ۱۴۰۰ میلیارد تومانی به صنایع ، در قالب مصوبات ستاد تسهیل استان داشته است.

اکبر محمد هاشمی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی استان اصفهان در این نشست خبری با اشاره به ۸۰ هزار ثبت نام مقرری بیمه بیکاری، در پاندمی کرونا اشاره کرد و گفت: هر ماه حدود ۳ هزار پرونده ی درخواست بیمه بیکاری بررسی میگردد.

محمد هاشمی افزود: هم اکنون بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۸۱ نفر در استان اصفهان مقرری بیمه بیکاری دریافت میکنند.

وی ادامه داد: ماهیانه حدود ۶۰ میلیارد تومان صرف پرداخت بیمه بیکاری در استان میشود.

عبدالرسول آقا هادی، معاون منابع بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان به ۲۶۰۰ میلیارد تومان کسری منابع در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: شرکت های پلی اکریل، اتوبوسرانی، کاشی اصفهان ، کاشی نیلو و ریسندگی و بافندگی کاشان از عمده بدهکاران این سازمان می باشند.

وی به مطالبات ۱۴۰۰ میلیارد تومانی این اداره کل از کارفرمایان کارگاههای تحت پوشش اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۸ نوع خدمت به بیمه شدگان بدون وقفه به مخاطبین سازمان ارایه میشود.

وی خطاب به بازنشستگان ، کارفرمایان و بیمه‌شدگان خواستار ثبت اطلاعات هویتی، تلفن همراه، شماره حساب (جهت سهولت کار حتی المقدور بانک رفاه) در سایت سازمان تامین اجتماعی Es. Tamin. Ir شد و گفت: در صورت هرگونه مشکل تلفن ۱۴۲۰ سازمان تامین اجتماعی بصورت شبانه روزی در خدمت مخاطبین سازمان است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟