به گزارش رکنا،خریداران خودرو که به واسطه گرانی های اخیر دست نگه داشته اند به نوعی سرگردان شده‌اند. آیا قیمت ها بیش از این کاهش پیدا می‌کند یا دوباره روند صعودی به خود می‌گیرد. برای بررسی بیشتر روند بازار خودرو و قیمت ها گفت‌و‌گویی با سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید:

موتمنی ابتدا اظهار کرد: روند قیمت خودرو به صورت ریزشی است اما معامله ای انجام نمی‌شود. به همین دلیل به صورت دقیق مشخص نیست که قیمت ها روی چه عددی قرار دارد. اما به طور کلی شاهد افت ۸ الی ۱۰ درصدی قیمت خودرو در بازار هستیم. چون قیمت ها ثابت نیست به همین علت خرید و فروش صورت نمی‌گیرد. زمانی معاملات شروع می‌شود که قیمت ها ۱ الی ۲ هفته روی یک حد ثابت باشد.

مقایسه قیمت ها با مرداد ۹۹
وی ادامه داد: متاسفانه الان خریدار در بازار وجود ندارد و منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند. هفته آینده مشخص می‌شود که قیمت ها به صورت دقیق چند درصد افت داشته است. اگر آرشیو قیمت ها را در ماه مرداد ۹۹ بررسی کنیم در آن زمان دلار حدود ۲۲ هزار تومان بود. در همان بازه زمانی پژو ۴۰۵ حدود ۱۴۵ میلیون، سمند ۱۴۵ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تقریبا ۱۶۸ و پراید ۸۲ میلیون تومان بود. در حال حاضر با قیمت دلار ۲۰ هزار تومان پراید ۹۵ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۷۸ میلیون و سمند ۱۷۰ میلیون تومان است. به نظر می‌رسد که همچنان احتمال کاهش قیمت خودرو وجود دارد. اگر دو هفته قیمت ارز در یک مبلغ مشخص بماند هم خریدار و هم فروشنده با بازار کنار می‌آیند. الان با توجه به این که قیمت ها در حال ریزش است خریداران منتظر مانده اند تا باز هم قیمت ها بیش از این مقدار کاهش پیدا کند.

چرا پراید هنوز گران است؟
موتمنی در پاسخ به این سوال که چرا پراید با وجود توقف تولید هنوز گران است؟ به گسترش نیوز گفت: قیمت پراید در حال حاضر برای مدل ۱۳۱ حدود ۹۵ میلیون تومان است. این خودرو در هر صورت ارزان ترین گزینه موجود در بازار است. به همین دلیل بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه کمی برای خرید دارند و از طرفی فروشندگان با توجه به این که می‌دانند این خودرو ارزان ترین گزینه صفر بازار است قیمت های سلیقه ای و حتی تا ۱۱۰ میلیون تومان نیز برای ان اعلام می‌کردند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در پایان اشاره ای به بحث ثبت قیمت در سایت های آگهی کرد و گفت: چند روزی است که قیمت ها به سایت های آگهی برگشته است اما اخیرا گذشته وزیر کشور اعلام کردند که دوباره قیمت ها نباید در سایت ها اعلام شود. با توجه به این که گفته شده قیمت ها نمایش داده نشود در نتیجه ما نیز دیگر در این خصوص صحبت نخواهیم کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟