وام دانشجویی برای خرید گوشی موبایل پرداخت می شود

به گزارش اقتصادی رکنا، ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: به تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه ۱۰ درصد از دانشجویان گوشی اندروید ندارند. این آمار بر اساس یک مطالعه در سطح وزارت علوم ارائه شده و متولی آن صندوق نبوده است.

مطیعی ادامه داد: این تحقیق که وزارت علوم انجام داده است یک تحقیق جامع بوده و در آن حدود یک تا دو سوال درباره میزان دسترسی به ابزار الکترونیکی از دانشجویان برای برخورداری از آموزش مجازی پرسیده شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: از کل پاسخ دهنگان به این پرسشنامه بین ۶ تا ۸ درصد اعلام کرده بودند که به گوشی و رایانه دسترسی ندارند.به گفته این مقام مسئول، نتایج حاصل با شرکت همه دانشجویان کشور نبوده است و این میزان عدم دسترسی به ابزار الکترونیک مختص تعداد دانشجویان بوده که در این تحقیق حضور داشته اند. این نتایج از یک تحقیق پیمایشی منتج شده و درصد خطا در آن وجود دارد.

مطیعی ادامه داد: این ۶ تا ۸ درصد دانشجویی که اعلام کردند گوشی و یا رایانه برای آموزش مجازی ندارند، ۳ هزار نفر هستند.

به گفته این مقام مسئول، صندوق رفاه دانشجویان برای کمک به دانشجویانی که به این ابزار نیاز دارند، وام می دهد.

او تصریح کرد: وام‌ دانشجویی ضروری در مواردی چون بیماری‌های صعب العلاج، تصادفات، فوت پدر و مادر، حوادث غیر مترقبه‌ای که خارج از کنترل و اراده دانشجو باشد و منجر به ایجاد خساراتی شود که زندگی دانشجویی و خانوادگی دانشجو را تحت تاثیر قرار دهد، پرداخت می‌شود. کرونا نیز یک رویداد غیرمترقبه بود و وام هایی در این زمینه به دانشجویان پرداخت می شود.

مطیعی ادامه داد: دانشجویان می توانند برای تهیه ابزار هوشمند مثل گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ درخواست وام کنند.

مبلغ وام دانشجویی

او اضافه کرد: سال تحصیلی گذشته، وام ضروری تا سقف یک میلیون پرداخت می‌شد اما در برنامه ریزی جدید بسته به شرایط بین ۳ تا ۵ میلیون وام پرداخت می‌شود. با وجود اینکه اعتبار دانشگاه‌ها محدود است، هر دانشگاه متناسب با تعداد دانشجویان و سقف اعتباری باید وام‌ها را با اولویت بندی پرداخت کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال شد و به معاونان دانشجویی اعلام شد که اولویت پرداخت وام ضروری با دانشجویانی است که این وام را برای خرید ابزار هوشمند «گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ» جهت برخورداری از آموزش مجازی نیاز دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟