۵ پیش‌ بینی از آینده بازارها / واکنش احتمالی بازارها به رفتن ترامپ چیست؟

شاید مهمترین اتفاق آخر هفته اخیر بسته شدن پرونده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد. در دوره جدید بازارها، ممکن است چه اتفاقاتی در پیش باشد؟ پنج کارشناس از آینده بازارها می‌گویند:
محمدرضا اخوان، کارشناس اقتصادی معتقد است: در دوره جدید دستکم می‌توان امیدوار بود در بعد خارجی تحریم جدیدی اثرگذاری بر اقتصاد ایران اعمال نخواهد شد و با بازگشت احتمالی تیم بایدن به برجام و رفع تمام یا بخشی از تحریم‌ها، کانال‌های نقل و انتقال ارز و مبادلات تجاری مجددا برقرار خواهد شد. در بعد داخلی اما مجموعه ای از مولفه های سیاسی و اقتصای بر آینده اقتصاد ایران اثرگذار خواهد بود. تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لوایح مورد درخواست گروه اقدام ویژه مالی ( FATF ) و میزان موفقیت سیاست‌گذار اقتصادی در مهار سرعت رشد نقدینگی و کنترل کسری بودجه نقش حیاتی در تنظیم قیمت‌ها و به ویژه نرخ ارز خواهد داشت.
سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران هم گفت: قیمت طلا در هفته چهارم دی ماه بستگی به وضعیت تحولات منطقه در عرصه سیاسی، نوسان انس جهانی طلا و دلار دارد. چنانچه قیمت انس جهانی طلا و دلار گران شود، طلا در هفته چهارم دی ماه گران می‌شود.
حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه نیز می گوید : بازار سهام به محدوده‌ای رسیده که دیگر تحلیل تکنیکال از محل مقاومت یا حمایت جوابگو نیست و بورس به شدت تحت تاثیر اخبار منفی قرار دارد. از طرفی سایه ابهام بر بازار سهام مانع از رشد آن است.تا زمانی که سایه ابهام اتفاقاتی مانند وضعیت لایحه بودجه، قیمت‌گذاری دستوری در بازار سهام، بلاتکلیفی قیمت دلار و دخالت وزارت صمت در قیمت‌گذاری دستوری حل نشود، روند نزولی بازار سهام ادامه‌دار است.
ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه همچنین معتقد است: عرضه در بازار آخر هفته زیاد بود و احتمالا در روز شنبه این عرضه‌ها جمع شود و شاید شاخص‌ کل به کف قبلی خود بازگردد.
محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت فعلی می گوید تا زمانی که تصمیمات شبانه برای بورس ادامه دارد وضعیت بازار سهام همین است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟