پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۶ دی ماه

به گزارش رکنا، فاطمه اکبرخانی؛ یک فعال بازار ارز با اشاره به افزایش نرخ ارز و دلایل آن اظهار کرد: از روز گذشته بازار ارز وارد فاز صعودی شده و دلار حدود ۱۰۰تومان و یورو ۱۵۰تومان گران شده است.
او اضافه کرد: از مهم‌ترین دلایل افزایش نرخ ارز می‌توان به اتفاقات سیاسی رخ داده طی روز‌های اخیر از جمله تنش‌های لفظی بین ایران ‌و آمریکا، افزایش نرخ حواله درهم به بالای سطح ۷۱۰۰تومان و جوسازی برخی معامله‌گران برای فروش ارز‌های خود با نرخ‌های بالاتر قبل از روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد.
به گفته این فعال بازار ارز، از روز گذشته حجم فروش افزایش یافته اما همچنان خریداری برای دلار نیست؛ بسیاری از کسانی که در پی افت نرخ ارز دچار زیان شده‌ بودند سعی در جوسازی و افزایش نرخ ارز کرده تا بتوانند ضرر خود را جبران کنند؛ از طرفی فروشندگان می‌دانند که این جو افزایشی ماندگاری بالایی نداشته و صعود چشمگیری در انتظار نرخ ارز نیست بنابراین برای فروش ارز‌هایشان هجوم‌ آورده‌اند.
او درباره آینده نرخ ارز بیان کرد: به نظر نمی‌رسد که نرخ ارز همچون ماه‌های قبل به رقم‌های بسیار بالا صعود کند، اما به دلیل شرایط گفته شده افزایش نرخ ارز در روز‌های پیش‌رو غیرمحتمل نیست.
دلار و یورو امروز چند معامله می‌شد؟
امروز ۱۵دی ماه در بازار آزاد تهران اولین نرخ دلار با ۵۰تومان افزایش نسبت به دیروز ۱۵۷۶۰تومان و یورو هم با همین مقدار رشد ۳۱۳۰۰تومان اعلام شد؛ طبق آخرین نرخ اعلام شده از سوی کانون صرافان دلار در نهایت با ۱۰۰تومان افزایش مجدد به ۲۵۸۵۰ و یورو به ۳۱۴۰۰تومان صعود کرد.
صرافی‌ها امروز قیمت فروش دلار را ۲۵۳۲۴ و خرید آن را ۲۵۱۴۱تومان اعلام کردند که در مقایسه با دیروز ۴۰۰تومان گران‌تر شده بود؛ همچنین امروز قیمت فروش دلار در صرافی‌ها ۳۰۹۱۰ و خرید آن ۳۰۶۹۵تومان بود.
در صراف‌ملی هم اولین نرخ دلار با رشد ۱۰۰تومانی ۲۵۶۷۰تومان اعلام شد و در پایان روز به ۲۵۷۷۰تومان رسید، یورو هم در اولین معاملات امروز ۳۱۴۵۰تومان بود و در پایان روز به ۳۱۵۵۰تومان افزایش یافت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟