قیمت دلار گران می شود یا ارزان ؟

به گزارش رکنا، چند هفته‌ای می‌شود که قیمت ارز در کانال ۲۵ هزار تومان در نوسان است و ظاهرا بازار در شرایط انتظاری قرار گرفته است.

به باور برخی از فعالان این بازار، معامله‌‌‌گران چشم ‌انتظارند تا دوران ترامپ به پایان برسد و واکنش دولت جدید آمریکا نسبت به ایران را مورد سنجش قرار بدهند. همین موجب شده ریسک معامله دلار بالا برود و فعالان این حوزه صبر کنند تا در نهایت تحولات سیاسی، روند بازار را مشخص کند.

تصویب لوایح اف ای تی اف تاثیرگذار است

به نظر می‌رسد عموم معامله‌گران انتظار دارند، با دولت جدید آمریکا تنش‌ها میان دو کشور کاهش یابد و آمریکا و ایران با هم مجددا مذاکره کنند و در نتیجه یا تحریم‌ها برداشته شود یا کاهش یابد. رویدادهایی که در نهایت منجر به کاهش قیمت دلار در بازار شود.

از سوی دیگر با توجه به بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوت گرفتن احتمال تصویب آن، معامله‌گران منتظرند تا نتیجه نهایی در این باره اعلام شود.

با تردیدی که فعالان بازار در وقوع این دو اتفاق سرنوشت‌ساز بازار ارز دارند، فعلا خرید و فروش متوقف ارز متوقف شده و بازار در انتظار نشانه‌های قطعی‌تر است.

کامبیز افسری، کارشناس و فعال و بازار ارز، درباره وضعیت فعلی بازار ارز می‌گوید: در حال حاضر ارز وارد بازار نمی‌شود و معاملات متوقف شده. چون فعلا قیمت دلار بازار آزاد زیر قیمت صرافی‌های مجاز است. بنابراین توجیه اقتصادی ندارد که کسی سهمیه دو هزار دلاری‌اش را از صرافی‌های دولتی بخرد و آن را در بازار بفروشد. از طرف دیگر تقاضا هم کم است.

پیش بینی قیمت ارز در روزهای آینده

او در پیش‌بینی وضعیت بازار ارز در روزهای آینده گفت: این چند روز اخیر صرافی‌ها بر خلاف بازار آزاد، قیمت را پایین نیاوردند چون دولت قیمت را یک دفعه پایین نمی‌کشد بلکه سعی می‌کند کم کم این کار را بکند. با این حساب در شرایط فعلی تا زمانی که خبر مهمی مخابره نشود و ورق را برنگرداند، احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای آتی از احتمال افزایش آن بیشتر است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟