پیش بینی وضعیت بازار بورس در دومین هفته دی ماه

به گزارش رکنا،در هفته گذشته شاخص کل بورس در مجموع ۳۴ هزار و ۴۸۰ واحد بالا آمد و به رقم یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز رشد ۳۲ هزار و ۸۱ واحدی را ثبت کرد. در نتیجه بورس در مجموع هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت، سوال سهام‌داران این است که روند حرکت بورس در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟

رشد بازدهی هفتگی

پس از آنکه بورس آذرماه را با بازدهی منفی به پایان برد، در هفته اول دی ماه بازدهی شاخص کل بورس تهران مثبت شد. شاص کل ۲.۵ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۸۴۰ واحد رسید.​
روند تغییرات شاخص کل در روزهای یکشنبه و دوشنبه نزولی بود ولی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صعودی شد.

رشد شاخص هم‌ وزن

برخلاف شاخص کل، شاخص کل هم‌وزن در تمام هفته روندی صعودی داشت. شاخص کل هم‌وزن در روز چهارشنبه به رقم ۴۶۸ هزار واحد رسید که بالا‌ترین رقم از اول شهریور است. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به پایان هفته قبل ۳۲ هزار و ۸۱ واحد بالا آمد و بازدهی مثبت ۷.۳۵ درصدی را ثبت کرد.

پیش بینی بورس هفته

در هفته گذشته علاوه بر شاخص کل و شاخص هم وزن، دیگر نماگرهای بازار هم روندی مثبت داشتند، با این حال بررسی دقیق‌تر روندهای هفته پیش می‌تواند تصویری دقیق‌تر از وضعیت بورس تهران به دست بدهد.

روند تغییرات ارزش معاملات

در هفته گذشته، تغییرات ارزش معاملات کل بازار سهام در روزهای شنبه و دوشنبه نزولی بود و در باقی روزها صعودی شد. در هفته گذشته کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز دو‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز چهارشنبه محقق شد که با رشد ۴۳ درصدی به رقم ۲۷ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۹ هزار و ۶۳۸ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲۲ هزار و ۱۰۴ میلیاردی هفته پیشین، افت ۱۱ درصدی داشته است.
در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۱۵ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۶ هزار و ۶۱۷ میلیاردی هفته پیشین، افت ۷ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۱۶ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز دو‌شنبه برمی‌گردد که ۱۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بود.

ورود پول حقیقی

خالص پول حقیقی ورودی به بورس، در کل هفته گذشته مثبت بود. در مجموع در کل هفته ۲ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. ورود پول‌های حقیقی به بورس در تمام روزهای هفته نشانه‌ای مثبت برای بورس تهران است.
رقم مثبت تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در هفته گذشته برای فعالان بازار سهام امیدوارکننده است و می‌توان آن را علامتی برای تداوم روند صعودی شاخص‌های بازار تلقی کرد.

مازاد تقاضا در بازار

ارزش صف‌های خرید در تمام روزهای هفته گذشته بیشتر از ارزش صف‌های فروش بود. در نتیجه معاملات بورس با مازاد تقاضا همراه بود. میانگین ارزش مازاد تقاضای بورس در هفته گذشته هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان بود و با توجه به میانگین ۳۶۱ میلیاردی مازاد عرضه در هفته پیشین، نشانه‌ای مثبت برای بورس تهران است.
میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته گذشته، ۲ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۸۰۶ میلیارد تومان بیشتر بود. در نتیجه در هفته اول ماه، میانگین ارزش صف‌های خرید ۴۹ درصد افزایش یافته است.همچنین میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر، ۴۵۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان کمتر بود. میانگین این هفته افت ۷۷ درصدی داشته است.
در مجموع روند کلی هفته گذشته مثبت بوده است، رشد شاخص هم‌وزن نشان از روند صعودی قیمت سهام اغلب شرکت‌های بازار دارد. علاوه بر این وجود مازاد تقاضا در معاملات هفته گذشته و ورود پول‌های حقیقی به بورس همگی نشان از پتانسیل بازار سهام برای رشد بیشتر در هفته آینده دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟