فروش طلا در فضای مجازی مهیا نیست

به گزارش  رکنا،  طلا یک فلز خاص است و شرایط و معاملات آن در اینترنت و فضای مجازی باید شرایط و قوانین خاص خود را داشته باشد.

 قوانین و ضوابط مربوط به سایر کالاها را نمی توان بر طلا، جواهر و مصنوعات آن وضع نمود، و برای تدوین قوانین معاملات طلا در فضای مجازی مسلماً از کارشناسان و خبرگان حوزه طلا و جواهر و فضای وب بهره گیری خواهد شد.

 در این رابطه جلسات متعددی با اتاق اصناف ایران برگزار شده و توصیه ما به خریداران طلا این است که تا آماده شدن بسترهای لازم برای خرید و فروش در فضای مجازی از معامله در این فضا خودداری نموده و مصنوعات طلا و جواهر را به صورت فیزیکی تهیه نمایند.

 آنچه در فضای مجازی از یک مصنوع طلا نمایش داده می شود با آنچه در واقعیت وجود دارد از حیث وزن و عیار با اختلاف زیادی همراه است، لذا باید قوانین و ضوابط معامله در این فضا بسیار جامع و کامل باشد تا مصرف کننده و خریداران طلا در این حوزه متضرر نشوند و حساسیت این اتحادیه در این موضوع به خاطر حمایت از حقوق مصرف کننده می باشد.

 فروش طلای دست دوم از نظر اتحادیه تخلف صنفی محسوب می شود، لذا از مردم خواهشمندیم از خرید طلای دست دوم به علت وجود معضلات متعدد و احتمال متضرر شدن خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟