آخرین قیمت سکه و طلا در بازار

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۹ آبان با ۵۶،۸۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و امیدواری به اقدامات محرک مالی بزرگ‌تر در دولت رئیس‌جمهور منتخب امریکا، روندی صعود را طی می‌کرد که ناگهان خبر موفقیت ۹۰‌درصدی تست مرحله سوم واکسن کرونا شرکت دارویی فایزر بر ارزش دلار تاثیر گذاشت وبه شدت از ارزش اونس طلا در بازار جهانی کاست.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعت ۱۶ به وقت تهران به ۱۹۱۵ دلار و تا ساعت ۱۹ به ۱۸۸۰ دلارکاهش یافت. بهای معاملات طلا روز جمعه تا مرز ۱۹۶۰ دلار و ۱۳ سنت نیز پیش رفته بود که بالاترین قیمت از ۱۷ سپتامبر بود. خبر موفقیت شرکت دارویی در تست واکسن کرونا به ارزش شاخص دلار افزود. شاخص دلار که روز دوشنبه به پایین‌ترین حد در ۱۰ هفته اخیر نزول کرده بود، بار دیگر افزایش یافت و طلای جهانی را به کمترین مقدار آن در سه روز گذاشته کشاند.سکه ۱۳ میلیونی شد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، به ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید که افزایش ۵۰۰ هزار تومانی را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. همچنین بهای هر نیم سکه و ربع سکه که روند صعودی داشت در ادامه روز از سقف روزانه عقب نشینی کرد.قیمت نیم سکه ۷ میلیون تومان که نشان‌دهنده ۱۰۰‌هزار‌تومان افزایش و ربع‌سکه به ۴ میلیون‌و ۹۰۰هزار‌تومان رسیده است که گویای افزایش۲۰۰ هزار تومانی است.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روزهای نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روزهای قبل با افزایش همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی چرخش انتطارات تورمی و افزایش نرخ دلار در داخل است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار سکه به‌وجود‌اید و دلار نیز از سد قیمتی ۲۶ هزار تومان عبور کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟