اختلال سامانه جامع تجارت برای ثبت نام خرید لاستیک / گرانی روغن موتور تایید شد؟

به گزارش رکنا ، داود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور تهران با بیان اینکه برخی از روغن موتور‌های خودروهای بنزینی و دیزلی در روز‌های اخیر در بازار کمیاب شده است، گفت: این روزها خبر افزایش قیمت روغن موتور شنیده می شود که هنوز سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده آن را به طور رسمی اعلام نکرده است و ما منتظر تایید نهایی هستیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برخی از کارخانه ها از عرضه روغن موتور به بازار جلوگیری می کنند که علت آن هم افزایش قیمت احتمالی است، گفت: همین موضوع باعث کمبود روغن موتور در بازار شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران تشریح کرد: در گذشته برای واردات روغن موتور ارز دولتی اختصاص می یافت، اما اکنون به آن ارز نیمایی اختصاص داده شده همین موضوع در افزایش قیمت این کالا موثر بوده است.اگر نرخ ارز در بازار افزایش پیدا کند، قیمت این کالا افزایش خواهد یافت. امسال تولیدکنندگان به دنبال افزایش قیمت روغن موتور هستند و شنیده‌های ما حاکی از آن است که قیمت روغن موتور ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

سعادتی نژاد با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه‌های تولید سال گذشته قیمت روغن‌های موتور ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: قیمت مواد اولیه روغن های موتور نیز افزایش داشته است که همین عامل در افزایش قیمت این کالا موثر بوده است.

ثبت نام برای دریافت لاستیک خودروهای سنگین و سبک در سامانه جامع تجارت

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران در خصوص عرضه لاستیک در سامانه جامع تجارت، گفت: سامانه جامع تجارت به منظور عرضه لاستیک دولتی راه اندازی شد که از این رو همه متقاضیان خرید لاستیک خودرو‌های سبک و سنگین باید در این سامانه ثبت نام کنند.

او در خصوص مشکلات دریافت لاستیک دولتی، گفت: بیشتر خریداران برای ثبت نام در سامانه جامع تجارت مشکل دارند که این موضوع باعث شده لاستیک تولیدکنندگان به سهولت به دست مصرف کنندگان نرسد. اگر فروش لاستیک‌ مورد نیاز مردم در اختیار واحد‌های صنفی قرار بگیرد در این صورت متقاضیان می‌توانند با ارائه سند با نرخ مصوب لاستیک مورد نیاز خود را از واحد‌های صنفی خریداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟