ورود مجلس به ماجرای کارت های بازرگانی یکبار مصرف + جزئیات

به گزارش رکنا، به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، الهام آزاد، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی درباره پشت پرده کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف یا اجاره‌ای گفت: گزارش ثبت کارت بازرگانی برای کارتن خواب‌ها بسیار جای تعجب دارد. در این خصوص سوال پیش می‌آید که این امکان از چه طریقی به وجود آمده و چگونه ممکن است بدون احراز صلاحیت، کارت بازرگانی صادر شود؟

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس عدم احراز صلاحیت و چنین اهمال‌کاری‌هایی ۲۷ میلیارد دلار ارز (به گفته دولت؛ که البته دولت به قوه قضائیه ۷ میلیارد دلار گزارش کرده)، به کشور برنگشته و این بسیار نگران کننده خواهد بود.

این نماینده مجلس در این خصوص اظهار داشت: کارتن خواب بودن این افراد یا افرادی که فعالیت تجاری ندارند، ولی از کارت بازرگانی برخوردار هستند به قدری تعجب برانگیز است که بررسی پشت پرده آن حتماً باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در صورت صحت، با توجه به اینکه دریافت کارت بازرگانی در یک پروسه طولانی به نتیجه می‌رسد، بدون شک افرادی که این کار را به جلو بردند از توان خاصی بهره‌مند بودند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه بیان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ در هفته اخیر نسبت به مسئله کارت بازرگانی ورود پیدا کرده است. با توجه به اینکه در وضعیت اقتصادی سختی به سر می‌بریم، بدون شک شفاف سازی در این زمینه کمک بزرگی می‌کند، زیرا برگشت ارزهای صادراتی در این شرایط اقتصادی یاری دهنده است، بنابراین همانطور که اشاره کردم باید همه قسمت‌های این مسئله مشخص و روشن شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟