نوسازی 40 هزار تاکسی با استاندارد یورو 5 + جزئیات

مرتضی ضامنی روز جمعه افزود: فرآیند تحویل خودرو با استاندارد یورو ۵ طبق اعلام آمادگی شرکت خودروساز، از ۱۵ آبان ماه جاری، با هدف نوسازی تاکسی‌های فرسوده دوباره از سر گرفته خواهد شد و امیدواریم در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی بتوانیم با خودروساز (ایران خودرو) همکاری مناسبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته ادامه فرآیند نوسازی و اختصاص خودرو های مورد نظر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی به متغیرهایی مانند قیمت خودرو، اعطای تسهیلات برای نوسازی و موجودی و تولید خودروساز توسط خورو ساز وابسته است که با شرایط کنونی پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۰ هزار دستگاه خودرو در فرآیند نوسازی قرار گیرند.

ضامنی گفت: طبق مصوبه هیات وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی هستند و اکنون ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده است و به رغم طرح خوبی که در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده از ابتدای سال ۹۵ آغاز شد، موفق به نوسازی ۷۱ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شدیم.

وی ادامه داد: در این بین با مشکلاتی مثل افزایش بی رویه قیمت خودرو و از طرفی بحث عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک ها مواجه شدیم که فرآیند نوسازی را با مشکل مواجه کرد.

ضامنی افزود: به رغم همه این مشکلات در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم فرآیند نوسازی را دوباره فعال کنیم که در ادامه در ابتدای سال ۹۹ به مشکل مصوبه و قانون ارتقای سطح آلایندگی خودروهای تولیدی از استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ برخوردیم که این قانون در حوزه تاکسیرانی اتفاق نیفتاده بود که با انعکاس آن به دولت و همچنین موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، مجوز نوسازی پنج هزار دستگاه تاکسی با استاندارد یورو ۴ را دریافت کنیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد و ۴هزارو ۶۹۱ دستگاه تاکسی را نوسازی کردیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: بخش زیادی از این خودروها به متقاضیان تحویل داده شده و تعداد اندکی از آنها باقی مانده که فرآیند تحویل آنها نیز در حال انجام است.

ضامنی افزود: طبق تفاهمی که با شرکت خودروساز صورت گرفته، دو نوع خودروی پژو ۴۰۵ و سمند مجوزهای لازم برای کاربری تاکسی را اخذ کرده‌اند و متقاضیان زیادی در شهرهای مختلف به ویژه کلان شهرها اعلام آمادگی کرده‌اند تا در فرآیند نوسازی شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ های برخی شهرها نیز به این موضوع ورود و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت را فراهم کرده‌اند که این امر در افزایش میزان نوسازی مؤثر است؛ امیدواریم که زمینه برای اعطای تسهیلات فراهم شود تا فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی سرعت بیشتری به خود بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟