قیمت سکه و طلای 18 عیار امروز چهارشنبه 7 آبان ماه 99

قیمت سکه / قیمت طلای 18 عیار / هم‌ اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون 259 هزار تومان، قیمت دلار 27 هزار و 700 تومان و قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 13 میلیون تومان است.

قیمت سکه

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی 7 میلیون و 500 هزار تومان، قیمت ربع‌ سکه بهار آزادی 5 میلیون تومان و قیمت سکه گرمی 2 میلیون و 750 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18 عیار

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 259 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 684 هزار تومان و هر مثقال طلا 5 میلیون و 455 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

*** نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.

گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روزهای نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روزهای قبل با افزایش همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی اعمال تحریم‌های مجدد برخی بانک‌های ایرانی است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار بوجود آید و دلار نیز از سد قیمتی 30 هزار تومان عبور کند.

قیمت دلار و قیمت یورو

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 27 هزار و 700 تومان، یورو 32 هزار و 600 تومان و درهم امارات 7 هزار و 570 تومان اعلام شده است.

در هفته‌های اخیر، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده از روز دوشنبه 21 مهرماه نیز روزانه 50 میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی را به 500 هزار دلار افزایش داده است.

فعالان بازار پیش بینی می کنند با ورود 50 میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل، قیمت ارز کاهشی شود کمااینکه بعد از اجرای این سیاست طی چند روز قیمت دلار حدود 4 هزار تومان کاهش یافت.

با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه 20 مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال 31 هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که 18 بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد.

برهمین اساس هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 27 هزار و 900 تومان و قیمت فروش یورو نیز با کاهش معادل 32 هزار و 900 تومان اعلام شده است.

گفتنی است، برخلاف روزهای قبل از امروز چهارشنبه 7 آبان قیمت خرید دلار و یورو از سایت صرافی ملی حذف شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟