میزان محموله‌ روغن برای خانوار ها مشخص شد

به گزارش رکنا ، کارگر سرپرست دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنطیم بازار وزارت صمت درباره تامین روغن و کمبود آن در بازار اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار برای حل مشکل روغن ورود کرده و محموله‌های مشخصی را برای مصرف خانوار در نظر گرفته است. محموله‌ای با حدود ۳۱ هزار تن وزن برای خانوار، محموله‌ای ۲۰ هزار تنی برای صنف و صنعت و محموله ۲۰ هزار تنی دیگری برای فروشگاه‌های زنجیره و رسیدن به دست خانوار‌ها در نظر گرفته شده است. این محموله‌ها به ترتیب روانه مراکز تولید شده و به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

او بیان کرد: متاسفانه موج که در بین مردم افتاده باعث شد تا به دنبال خرید مازاد بر نیاز خود باشند و این بر تنش‌های بازار رقم می‌زند، اما با ذخایری که در کشور داریم به زودی این نیاز برطرف خواهد شد. با تجه به روند توزیعی که پیش گرفته شده و روش‌های توزیع تا دو هفته آینده مشکل روغن برطرف خواد شد.

کارگر درباره تامین روغن خام بیان کرد: محدودیت‌های ارزی غیر قابل انکار است و این عامل بر تامین روغن خام مورد نیاز کشور اثر گذار بوده است. بسیاری از کارخانجات با مدیریت کردن موجودی‌هایی که پیش از این داشتند روند تولید را پی‌گرفتند. اگر نیاز بیش از این هم وجود داشته باشد محدودیتی برای تخصیص روغن نداریم.

سرپرست دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنطیم بازار وزارت صمت گفت: هر خدشه کوچکی در روند تامین و ترخیص می‌تواند بر بازار تاثیر گذار باشد، اما این مشکل برطرف شده و به زودی بازار روغن آرام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 620875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟