راهکاری برای کنترل بازار گوشت قرمز

به گزارش رکنا، مقدسی رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران در خصوص وضعیت بازار گوشت گفت: در حال حاضر گپ قیمتی بین تولید تا مصرف زیاد است و تولید کننده و مصرف کننده هر دو ناراضی هستند.
رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار باید به شرکت پشتیبانی دام اجازه خرید مستقیم گوشت با قیمت مناسب را بدهد تا واسطه ها حذف شوند و گوشت با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.​
او افزود: قیمت گوساله زنده به ازای هر کیلو ۳۸ هزار تومان و گوشت بدون استخوان آن برای مصرف‌کننده به ازای هر کیلو ۹۹ هزار تومان باید باشد.
مقدسی تاکید کرد: قیمت‌های غیرمتعارف به دلیل فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است و ستاد تنظیم بازار باید به شرکت پشتیبانی دام اجازه خرید مستقیم گوشت با قیمت مناسب را بدهد.
او ادامه داد: قرار بود برای عرضه مستقیم دام زنده، مراکزی در میادین میوه و تره بار در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد اما متاسفانه این امر صورت نگرفت.
مقدسی بیان کرد: چون ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت برداشته شده، واردات گوشت کیلویی ۱۳۰ هزار تومان برای خود دولت تمام می شود که به صرفه نیست و ما اعلام کردیم صد درصد نیاز کشور را تامین کنیم.
این مقام مسئول گفت: با همکاری ستاد تنظیم بازار و دستگاه هایی که مصرف گوشت بالا دارند هم می توانیم نیاز صددرصد گوشت داخلی را تامین کنیم و هم صادر کننده آن باشیم.
او ادامه داد: قیمت گوشت گرم گوساله ۹۹ هزار تومان برای تولیدکننده تمام می شود و نهایت باید با قیمت ۱۱۶ تا ۱۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد. حتی با دلار گران هم نباید با قیمت بالاتر از ۱۲۰ هزار تومان باشد.
قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در این خصوص گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار شد میادین میوه و تره بار مراکز عرضه مستقیم گوشت دام را فراهم کنند.
این مقام مسئول گفت: فردا بر اجرای این مصوبه تاکید می‌کنیم و از هفته آینده میادین میوه و تره بار را ملزم می‌کنیم تا فضایی با اجاره کم یا بدون اجاره در اختیار تولیدکننده‌ها برای عرضه مستقیم گوشت قرار دهند.
او افزود: هم اکنون قیمت گوشت گوساله گرم بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در نوسان است.در ادامه برنامه دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دام سبک کشور تصریح کرد: قیمت گوشت گرم دام سبک حدود ۱۲۰هزار تومان باید در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و علت گرانی آن حضور واسطه ها از تولید تا مصرف است.
او افزود: مسئولان تاکنون به وعده هایی که درباره اختصاص مراکز عرضه مستقیم گوشت در میادین تره و بار داده شده بود، عمل نکرده اند.
اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران هم درباره جریمه گرانفروشان گفت: به محض این که متوجه تخلف قیمت شویم چه در خرده فروشی ها چه در عمده فرشی ها ورود پیدا کرده و با متخلفان برخورد می کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟