آخرین قیمت‌ها در بازار سکه/ پیش‌بینی صرافان از قیمت‌ها چیست؟

به گزارش رکنا،در حالیکه در هفته گذشته با رشد شدید قیمت سکه و طلا و تحت تاثیر افزایش تقاضا، حباب سکه به حدود دو میلیون تومان رسیده بود، حالا با کاهش قیمت سکه در بازارهای جهانی و ایستادن دلار در کانال ۲۹ هزار تومان حباب قیمت‌ها کاهش یافت.
افزایش شدید حباب سکه ریسک معامله سکه را افزایش داده است.
هر چند قیمت سکه در روز سه شنبه و چهارشنبه کاهش یافت اما در آخرین روز هفته روند افزایشی را تجربه کرد.
پیش‌تر همتی تاکید کرده بود در هفته‌های منتهی به انتخابات امریکا فشار بر ایران افزایش خواهد یافت.
فعالان بازار می‌گویند در هفته پیش رو احتمال تقویت ثبات در بازار بالاست چرا که احتمال افزایش تقاضا به دلیل نبود تعادل منتفی است. نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، نیز می‌گوید:بهتر است که مردم اکنون بیشتر مراقب بوده و وارد این موج‌ها نشوند.
نائب رییس اتحادیه پیش از این در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی در روز گذشته (پنجشنبه) در بازار و تغییرات آن نسبت به اولین روز معاملاتی هفته (یکشنبه)، گفته است در حالی که در ابتدای هفته (یکشنبه) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، در آخر هفته با کاهش یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز از ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با کاهش ۱.۵ میلیون تومانی به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. در حال حاضر هر قطعه سکه‌ طرح جدید حدود ۹۰۰ هزار تومان حباب دارد.
این مقام صنفی اعلام کرد: در پایان هفته قیمت هر قطعه نیم سکه هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است که به ترتیب نیم سکه یک میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۸۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۴۰۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در روز یکشنبه که اولین روز معاملاتی در بازار بوده است، هر قطعه نیم سکه هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه شش میلیون تومان و سکه‌های یک گرمی سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟