کجا سرمایه گذاری کنیم ؟ دلار ، سکه یا بورس !

بررسی عملکرد بازارها در هفت ماه نخست امسال نشان می‌دهد که اگر چه طی چند ماه اخیر بازدهی ماهانه بورس منفی بوده اما در مجموع از ابتدای امسال بیشترین رشد را نسبت به دیگر بازارها داشته و سکه در حال نزدیک شدن به جایگاه اول جدول بازدهی‌هاست.

بورس

براساس داده‌های سازمان بورس، شاخص کل بورس پیش از آغاز امسال روی سطح ۵۱۲ هزار واحدی قرار داشت و با شتاب رشدی که در پنج ماه نخست داشت از سطح دو میلیون واحد نیز عبور کرد.

اما افت شاخص از دهه سوم مرداد ماه آغاز شد تا جایی که در پایان معاملات روز ۳۰ مهر ماه تا سطح یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی پایین آمد، اما در مجموع هفت ماه اول امسال میزان رشد بورس با رقم ۱۷۵.۷ درصدی بیشترین مقدار نسبت به دیگر بازارهاست.

سکه

پس از بورس، بیشترین رشد را سکه از آن خود کرده است و هشت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان از ابتدای سال تا پایان مهر ماه گران شده است.

قیمت هر عدد سکه براساس نرخ‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، در ابتدای فروردین ماه امسال پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده اما با رشد حدود ۱۴۵ درصدی به نرخ ۱۴ میلیون ۴۵۰ هزار تومان در پاپان مهر ماه رسید.

بالاترین قیمت این فلز ارزشمند نیز با نرخ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در همین مهر ماه رخ داد.

طلا

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در طول هفت ماه گذشته بیش از ۱۰۰ درصد گران شده است.

خریداران این فلز گرانبها می‌توانستند در روزهای ابتدایی سال هر گرم از آن را با نرخ ۶۰۲ هزار تومان خریداری کنند اما الان باید ۶۸۶ هزار تومان بیشتر بپردازند.

قیمت طلا در روز ۳۰ مهر ماه روی نرخ یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان خریدوفروش شد، اگر چه در ماهی که گذشت به نرخ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز رسید.

دلار

اگر چه ممکن است میزان افزایش قیمت دلار بیشتر به نظر برسد اما در مجموع هفت ماه اول امسال کمترین رشد را نسبت به دیگر بازارها داشته است.

قیمت دلار در هفته گذشته به ۳۲ هزار تومان نیز رسید و اگر روی همین تا روز ۳۰ مهر ماه باقی می‌ماند میزان رشد آن همسان با طلا برآورد می‌شد، اما در روزهای پایانی مهر ماه این شاخص بازار ارز با افت قیمت مواجه شد.

طبق نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در روزهای باز شدن بازار در فروردین ماه امسال ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان بود اما در پایان دوره هفت ماهه گذشته به نرخ ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

میزان افزایش قیمت دلار ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان است که رشد ۹۳.۲ درصدی را برای معامله‌گران این بازار نشان می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟