گوشی‌های هوشمند 5G موجود در بازار ایران

 

به گزارش رکنا ؛ معرفی بهترین گوشی های 5g موجود در بازار ایران و گوشی هایی که قرار هست به زودی به بازار عرضه شوند .

 

یک | شیائومی Redmi K30 5G

 
فعلا تیتر ندارد
Redmi K30 5G یک موبایل ۲۰۸ گرمی است؛ که ۱۶۵ میلیمتر ارتفاع، ۷۶ میلیمتر عرض و ۸.۸ میلیمتر ضخامت دارد
 
اولین گوشی موبایل پیشنهادی ما که با نسل پنجم موبایل سازگار است، این عنوان را به‌ خاطر قیمت منصفانه خود به‌ دست می‌آورد. Redmi K30 5G یک موبایل ۲۰۸ گرمی است؛ که ۱۶۵ میلیمتر ارتفاع، ۷۶ میلیمتر عرض و ۸.۸ میلیمتر ضخامت دارد. پشت و روی گوشی را با لایه‌ای شیشه از جنس گوریلاگلس نسخه پنج پوشانده‌اند تا وقتی آن را به دست می‌گیرید حس موبایلی گران‌قیمت به شما منتقل شود. صفحه‌ نمایش گوشی به‌اندازه کافی بزرگ به‌نظر می‌رسد. اندازه آن ۶.۶ اینچ است و دقت آن را معادل ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ نقطه عنوان کرده‌اند. تراکم پیکسلی 395ppi هم تضمین می‌کند کیفیت مناسبی را داشته باشید. غیر از این زلم زیمبو‌ها باید به سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی اشاره کرده که روی گوشی شیائومی وجود دارد. مثلا پردازنده Snapdragon 765 که از نوع هشت هسته‌ای انتخاب شده و در کنار حافظه‌موقت شش و هشت گیگابایتی عملکردی سریع و روان پیدا می‌کند. خریداران Redmi K30 5G همچنین می‌توانند حافظه قابل ذخیره‌سازی خود را در سه نسخه ۶۴ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی انتخاب کنند.

یکی از جذابیت‌های این گوشی دوربین باکیفیتش است. به‌طور خلاصه می‌شود گفت این دوربین حسگری ۶۴ مگاپیکسلی دارد، اما اگر بخواهیم در مورد آن دقیق شویم باید مجموعه دوربین‌های چهارگانه اشاره کنیم و از حسگر هشت مگاپیکسلی اولترا واید، حسگر پنج مگاپیکسلی ماکرو و حسگر دو مگاپیکسلی عمق غافل نشویم. برای عکاسی سلفی هم دوربینی دوگانه با حسگر ۲۰ و دو مگاپیکسلی در اختیار خواهیم داشت. اندروید نسخه ۱۰، پورت USB از نوع تایپ C، حسگر اثرانگشت در بدنه کناری، قابلیت شارژ سریع ۳۰ واتی و ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری از دیگر قابلیت‌های گوشی نسل پنجم شیائومی هستند که در رنگ‌های آبی، قرمز، بنفش و سفید در بازار موجود است.

 


دو | شیائومی Mi 10 Lite 5G

 
فعلا تیتر ندارد
موبایل شیائومی چهار دوربین دارد و باید به شکل اسمی آن را یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به‌حساب بیاوریم
 
محصول شیائومی یک گوشی موبایل ۱۹۲ گرمی است که به صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی مجهز شده. این صفحه‌نمایش دقت‌تصویر تمام HD دارد. در بخش سخت‌افزار هم با یک مجموعه کامل و قابل احترام روبرو هستیم. شیائومی این گوشی را در دو مدل مختلف عرضه می‌کند؛ اگر حافظه موقت شش گیگابایتی انتخاب کنید فضای ذخیره‌سازی شما ۶۴ گیگابایت و نهایتا ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود. حافظه موقت هشت گیگابایتی تنها در نسخه‌ای ارائه می‌شود که حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی دارد. موبایل شیائومی چهار دوربین دارد و باید به شکل اسمی آن را یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به‌حساب بیاوریم. برای عکاسی سلفی هم یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در اختیار خواهیم داشت. Mi 10 نسخه لایت با اندروید ۱۰ عرضه شده و به پردازنده اسنپدراگون مجهز است. همچنین حسگر اثرانگشت و قابلیت شارژ سریع دارد.

سه | شیائومی Mi 10 5G

 
فعلا تیتر ندارد
مقدار حافظه موقت در Mi 10 حداقل هشت گیگابایت و حداکثر ۱۲ گیگابایت تعریف شده است
 
شیائومی خرید یک نسخه پیشرفته‌تر از Mi 10 را پیشنهاد می‌دهد. وزن این موبایل نسبت به نسخه لایت حدود ۱۱ گرم بیشتر است. همچنین با یک صفحه‌نمایش خیلی بزرگ ۶.۶ اینچی روبرو هستیم. مقدار حافظه موقت در Mi 10 حداقل هشت گیگابایت و حداکثر ۱۲ گیگابایت تعریف شده است و خریدار می‌تواند حافظه ذخیره‌سازی را بر اساس نیاز خود ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت تعیین کند. دوربین چهارگانه این گوشی با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل مجهز است و اگر بخواهید عکاسی سلفی کنید یک حسگر ۲۰ مگاپیکسلی در اختیار خواهید داشت. بخش سخت افزار این موبایل وقتی تکمیل خواهد شد که بدانید پردازنده اسنپدراگون قدرتمندتری پیش روی شما قرار گرفته است. امکان شارژ سریع با قابلیت شارژ معکوس و حسگر اثرانگشت دیگر گزینه‌هایی هستند که تلاش می‌کنند در بازار توجه خریدار را به‌خود جلب کنند. از نظر ریخت و قیافه هم این یکی گزینه بهتری است، اما بالاخره باید خودتان را برای حداقل پنج و حداکثر ۱۰ میلیون تومان اختلاف قیمت آماده کنید. متوجه این نکته هستید؟

چهار | سامسونگ Galaxy Fold 5G

فعلا تیتر ندارد
پردازنده اسنپدراگون فولد دقیقا همان چیزی است که روی Mi 10 می‌بینیم با این حال موبایل سامسونگ دو برابر شیائومی قیمت دارد 
 
گوشی تاشو سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند، ۱۲ گیگابایت حافظه موقت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه برای ذخیره‌سازی دارد. این گوشی بزرگ به صفحه‌نمایش داخلی ۷.۳ اینچی با دقت ۱۵۳۶ در ۲۱۵۲ نقطع مجهز است، اما در عین حال به یک نمایشگر بیرونی با سایز ۴.۶ اینچ و دقت ۷۲۰ دسترسی داریم. در این موبایل روی هم رفته شش حسگر عکاسی وجود دارد؛ سه تا از آن‌ها در پشت، یک دوربین در جلو و دو دوربین در داخل تعبیه شده است. این یعنی کاربران در هر حالتی می‌تواند عکاسی کند. حسگر اثرانگشت در لبه کناری قرار دارد و خب دیگر به چه چیزی ممکن است نیاز پیدا کنیم؟ تقریبا هیچی. سامسونگ هرچیزی که لازم بوده را در فولد تعبیه کرده، اما زیاده‌روی در استفاده از تکنولوژی‌های هیجان‌انگیز متاسفانه باعث می‌شود در ایران فولد قیمتی ترسناک پیدا کند. ۴۱ میلیون تومان؟ انگار نه انگار در ابتدای دهه ۹۰ می‌توانستیم با این پول ماشین تویوتا بخریم. بگذریم. بیایید برای اینکه دل خودمان را خنک کنیم کلی عیب روی فولد بگذاریم. مثلا بگوییم زمان زیادی از عرضه آن گذشته و دیگر قدیمی است. دقیقا به همین دلیل ساده ویژگی شارژسریع در فولد کندتر از بقیه گزینه‌های حاضر در این فهرست عمل می‌کند. پردازنده اسنپدراگون نصب شده روی آن دقیقا همان چیزی است که روی Mi 10 می‌بینیم با این حال پولی که باید برای خرید محصول شیائومی خرج کنیم، تقریبا نصف قیمت فولد سامسونگ است.

پنج | سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G

 
فعلا تیتر ندارد
خوشبختانه طراحان سامسونگ به چهار حسگر رضایت داده‌اند وگرنه ممکن بود وزن S20 Ultra به نیم کیلو برسد
 
اولین حسی که بعد از به‌دست گرفتن S20 Ultra خواهید داشت، نوعی سرزنش است. انگار کسی خواسته با انتخاب یک موبایل سنگین و بزرگ و نه‌چندان زیبا شما را تنبیه کند. ۲۲۲ گرم؟ خوشبختانه طراحان سامسونگ به چهار حسگر دوربین رضایت داده‌اند وگرنه با اضافه شدن چند تا حسگر دیگر وزن S20 Ultra به نیم کیلو می‌رسید. مجموعه دوربین به شکل بدترکیبی از بدنه بیرون زده‌اند، ولی به‌کمک آن‌ها می‌توان گردو شکست. در عوض این نقطه ضعف‌ها چی نصیب کاربر می‌شود؟ یک صفحه‌نمایش ۶.۹ اینچی با دقت و کیفیت عالی، حداقل ۱۲ گیگابایت حافظه موقت و دست‌کم ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی. این امکانات را می‌توانید برحسب نیاز خودتان تا ۱۶ گیگابایت برای حافظه موقت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی افزایش داد. دوربین‌های چهارگانه محصول سامسونگ اگرچه زشت و بدترکیب هستند، اما حتی جنازه‌شان از دوربین‌های موجود روی گوشی شیائومی بهتر عمل می‌کند. در بخشی سلفی هم دو حسگر وجود دارد. پس خیالتان بابت کیفیت عکس راحت باشد. فست شارژ سریع آخرین جایزه‌ای است که خریداران این گوشی دریافت می‌کنند.

شش | وان پلاس 7T Pro 5G McLaren

فعلا تیتر ندارد
وان پلاس کلک زده و دوربین سلفی را در ماژول مکانیکی بالای بدنه مخفی کرده تا تنها زمانی که به آن نیاز دارید صدایش بزنید
 

وان پلاس این گوشی را با همکاری کمپانی اتومبیل‌سازی مک لارن طراحی کرده است. صفحه نمایش نسخه مک لارن وان پلاس ۷ تی پرو نمایشگری ۶.۶ اینچی است که ۸۹ درصد قاب جلویی را به‌خود اختصاص می‌دهد. کیفیت این صفحه با توجه به دقت ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ نقطه نیازی به تعریف و تمجدید ندارد، اما واقعا حیف است اگر اشاره‌ای به قابلیت خاص این صفحه در زمان انجام بازی نکنیم. وان پلاس این نمایشگر را با نرخ بازسازی صفحه ۹۰ هرتز ساخته که باعث می‌شود بازی‌های سنگین با سرعت رفرش بالا و سرعت مناسب اجرا شوند. درست مثل یک کنسول بازی. برخلاف بقیه گوشی‌های موجود در این فهرست موقع عکاسی با محصول وان پلاس مجموعه‌ای سه‌گانه در اختیار خواهیم داشت. این لنز‌ها به ترتیب ۴۸، ۸ و ۱۶ مگاپیکسلی هستند. اگر به جلوی موبایل نگاه کنید خبری از دوربین سلفی نیست، اما وان پلاس کلک زده و این دوربین را در ماژول مکانیکی بالای بدنه مخفی کرده است تا تنها زمانی که به آن نیاز دارید صدایش بزنید. اسنپدراگون ۸۵۵ در کنار حافظه موقت ۱۲ گیگابایتی سخت‌افزار اصلی این گوشی را تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه این گوشی را اصولا برای بازی طراحی کرده‌اند یک باتری بزرگ و حجیم با آن می‌فروشند با این حال به‌لطف حضور قابلیت شارژ سریع ۳۰ واتی می‌توانید این خندق بلا را در زمانی کوتاه پر کنید.

کدخبر: 617592 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟