احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شد + جزئیات

اکبر افتخاری با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در مهرماه جاری اجرا می‌شود، گفت: در اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه و برای رفع تبعیض در دریافتی حقوق بازنشستگان با تصویب هیات وزیران، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری اجرایی و احکام آن صادر شده است.

وی تاکید کرد: در اجرای مصوبه هیات وزیران حقوق بازنشستگان کشوری با ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان هم گروه یا هم طبقه تطبیق داده شده و این تغییرات در احکام آنها قابل مشاهده است.

افتخاری افزود: میانگین حقوق بازنشستگان در این دوره ۴۵ درصد افزایش یافته است.

افتخاری همچنین روز گذشته(شنبه) در یک گفت ‌وگوی تلویزیونی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری بیان کرده بود: یک مرحله از همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در فروردین ماه انجام شد. طرح کامل همسان سازی که برابر با ۹۰ درصد حقوق کارکنان شاغل است در مهر ماه انجام می‌شود که مقدمات آن صورت گرفته و در همین هفته همه احکام صادر خواهد شد و از طریق وب سایت صندوق بازنشستگی احکام قابل رویت خواهد بود.

وی افزود: افزایش حقوق بازنشستگان با استفاده از منابع اجرای همسان سازی در مهر ماه، پایان همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری خواهد بود. در حال حاضر ما به یک مدل برای همسان سازی حقوق بازنشستگان رسیدیم که این مدل پایدار است و هرچه در سال‌های آینده حقوق شاغلان افزایش پیدا کند به همان میزان حقوق بازنشستگان افزایش پیدا خواهد کرد و به سطح متناسبی می‌رسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟