رییس جمعیت هلال احمر: به دنبال آزادسازی منابع بلوکه شده کشور هستیم

کریم همتی ، با اشاره به فعالیت‌های سازمان هلال احمر در دوران کرونا، گفت: در ابتدای شیوع کرونا جمعیت هلال احمر با بهره‌گیری از نیروهای خود توانست عبور و مرور جاده‌های منتهی به شهرها را که شامل تردد بیش از ۲۱ میلیون نفر و ۷.۵ میلیون خودرو بود را با استفاده از تب‌سنجی، اسکرینینگ و معرفی بیماران به مراکز درمانی کنترل کند.

وی با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در حوزه معیشتی ادامه داد: در این ایام همچنین ۳۰۰ هزار بسته معیشتی میان اقشار آسیب پذیر و ۵۰۰ هزار بسته اقلام بهداشتی و کمک‌های اولیه برای بیماران صعب العلاج توزیع شد. همچنین مردم خیّر و نیک اندیش هم بیش از ۸۵ میلیارد تومان کمک غیرنقدی و ۳۷ میلیارد تومان کمک نقدی به جمعیت هلال احمر داشتند که آن هم میان اقشار آسیب پذیر توزیع شد.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر از محل کمک‌های بین المللی یک میلیون دلار به کشور ما اختصاص داد که برای تهیه بسته‌های بهداشتی و اقلام ضروری بر اساس جمعیت میان استان‌ها توزیع کردیم.

همتی تاکید کرد: با توجه به معافیت‌هایی که به هلال‌احمر داده شده در تلاش هستیم تا دلارهایی که در خارج کشور بلوکه هستند را به‌ تدریج آزاد کنیم، با احتساب کمک‌های انجام شده و پول‌های قبلی حدود ۱۵ میلیون دلار در خارج کشور وجود دارد که در صورت آزاد شدن شرایط را بهتر کرده و در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار می‌گیرد.

وی گفت: بخشی از این مبلغ برای خانواده‌ایی است که در سیل اوایل سال ۹۸ آسیب دیدند و بخش دیگر آن مربوط به کرونا و تاثیرات آن بر خانواده‌ها بوده که به تدریج کمک‌های معیشتی بر اساس جمعیت استان‌ها در میان اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟