گام‌های لرزان در بازار ارز

به گزارش رکنا، رشد سکه و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که 18 بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد. سکه و دلار در هیچ مقطع تاریخی چنین سطوح قیمتی را تجربه نکرده بودند، ولی همین رشد در فضای توام با نگرانی واضطراب معامله گران به ثبت رسید .

با اینکه قیمت دلار و سکه افزایش های قابل توجهی را تجربه کردند، حس درونی در میان نوسان گیران وجود داشت که بازار هر لحظه می تواند به سوی قیمت های پایین تر عقبگرد کند. در واقع از نگاه آن ها، یک خبر مثبت یا افزایش عرضه بازارساز می توانست سکه و دلار را دچار ریزش قیمتی کند. به همین دلیل می توان گفت، کانال شکنی روز شنبه بازار بر روی گام های لرزان معامله گرانی صورت گرفت که تصور می کردند، ممکن است با عرضه شدید یکباره بازارساز نیز مواجه شوند. آنچه اطمینان نوسان گیران برای خرید ارز را بیشتر کرد، ورود تقاضای جدید به بازار ارز و سکه بود.

طلا و دلار

امروز در برابر برخی از صرافی‌ها، صف خرید ارز شکل گرفته بود و ورود افراد جدید، نوسان گیران را برای خرید ارز دلگرم تر کرد. صرافی های بانکی هم قیمت فروش دلار خود را تا نزدیکی 30 هزار تومان بالا آوردند و نشان دادند که به دنبال عرضه ارز از قیمت های بالا هستند.

یکی از عواملی که انتظارات افزایشی، نوسان گیران سکه و دلار را بیشتر کرده بود، رشد نرخ حواله درهم بود. نزدیک شدن نرخ حواله درهم به محدوده 8 هزارو 500 تومانی، سیگنال افزایشی دیگری به بازیگران بازار داخلی بود.

با وجود این، عمده معامله گران در بازار باور داشتند که هر لحظه باید آماده تغییر موقعیت در معاملات بود. از نگاه آنها، بازارساز می خواهد آن ها را از خرید در نقاط بالا نقره داغ کند و به همین دلیل بهتر است که به صورت مداوم از خریدهای قبلی خود کسب سود کنند.

سکه

سکه صدرنشین شد

در اولین روز هفته، بازدهی سکه از سایر دارایی ها پیشی گرفت. این فلز گران بها از همان ابتدای روز تمایلات افزایشی از خود نشان داد، چرا که بالای مرز 15 میلیون تومانی معاملات خود را آغاز کرد. در اواخر روز سکه حتی تا نقطه 15 میلیون و 450 هزار تومان هم رشد کرد. با وجود رشد دلار و اونس طلا در بازارهای جهانی، ارزش ذاتی سکه هم چنان با قیمت بازاری آن فاصله زیادی دارد و همین مساله تا حدی فضای هیجانی بازار را آشکارتر می کند. کم بازده ترین بازار روز شنبه هم بازار سهام بود که شاخص کل آن تنها یک دهم درصد افزایش را ثبت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟