قیمت هر کیلو مرغ اعلام شد + جزئیات

قیمت مرغ /حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۸ هزار و ۷۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است.

 

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، افزود: در حال حاضر کارخانه های خوراک دام، قیمت تمام شده هر کیلو دان آماده را ۷ هزار تومان اعلام کردند که این امر در نرخ نهایی مرغ تاثیر بسزایی دارد.

اسداله نژاد ادامه داد: برخی استان ها نهاده با نرخ مصوب را تنها در صورت تهاتر مرغ تحویل می دهند که این امر ریسک تولید را افزایش می دهد.

به گفته وی، در شرایط فعلی دولت بدون توجه به بازار به مرغداران فشار وارد می کنند تا نرخ مصوب اجرا شود، درحالی که سرکوب قیمت مرغ به هیچ وجه منطقی نیست‌.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیاست گذاری نادرست و سرکوب قیمت عواقب بدی را به همراه دارد، بیان کرد: طی روزهای اخیر به دنبال افزایش قیمت تخم مرغ در بازار، یکی از مسئولان ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که قیمت تخم‌مرغ وارداتی ۲ دلار است که این امر جای تاسف است چرا که با نوسان قیمت مرغ، مسئولان به دنبال واردات خواهند بود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه بخش دولتی در تامین نهاده های دامی با نرخ مصوب ناموفق بوده است، گفت: طی ماه های اخیر، مسئولان دولتی در زمینه تامین نهاده با نرخ مصوب تنها شعار می دهند و تنها به دنبال آن هستند که قصورات خود را بپوشانند‌.

اسداله نژاد در پایان قیمت واقعی هر کیلو مرغ گرم با احتساب تامین ۴۰ درصد نهاده ها با نرخ مصوب را بالای ۲۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی تولیدکنندگان در فروش مرغ متحمل زیان هستند که این امر در کاهش جوجه ریزی تاثیر بسزایی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟