پیش‌بینی قیمت دلار امروز در بازار ارز

به گزارش رکنا، برای پیش بینی بازار ارز روند معاملاتی جاری می تواند یک علامت باشد و بر اساس روند بازار امروز را ردیابی کرد.
تاکتیک عمده نوسان گیران در روز یک شنبه «خرید به فروش» بود. در واقع معامله گران احتمال بیشتری می دادند که قیمت دلار صعودی شود، ولی حاضر نبودند با اطمینان هم روی خریدهای خود باقی بمانند.
این مساله به معنای دید افزایشی ولی توام با احتیاط است. به عبارتی نوسان گیران، خریدار بازار بودند ولی آماده بودند،در صورتی که عرضه ارز افزایش پیدا کند، از موقعیت خرید خارج شوند.
رفتن درهم به بالای محدوده 7هزار و 400 تومانی و ورود دلار به کانال 27 هزار تومانی دو سیگنالی هستند که می توانند از افزایشی های بازار حمایت کنند.
با این حال، کاهشی های بازار هم به کاهش التهابات سیاسی و افزایش عرضه ارز از قیمت های بالا توسط بازارساز خوشبین هستند. افزایش فروشها در معاملات پشت خطی انتهای وقت دیگر عاملی بود که کاهشی ها را به تغییر مسیر دلار در روز دوشنبه امیدوار می کرد.
معامله گران فنی به کانال 26 توام با احتیاط نگاه می کردند و توصیه می کردند تا رفتن دلار به کانال 27 موقعیت خرید گرفته نشود و از این دید خرید بازار ممنوع بود.
از این رو کانال 27 برای این دسته از معامله گران کانال مهمی بود،به همین دلیل ماندن بالای مرز 27 هزار تومانی، خریداران فنی را برای ورود به بازار تحریک میکند.
از نگاه معامله گران دلار تهران محدوده مقاومتی مهم 27 هزار 520 تا 27 هزار 600 را پیش رو دارد و اگر نتواند این سطوح را رد کند امکان اصلاح وجود دارد.
در اطراف ایران برخی بازار های مجاور قرار دارد که برای بازار تهران می تواند علامت قیمتی باشد بازار سلیمانیه و بازار هرات.
مدت ها بود که بازار سلیمانیه کانون تمرکز بود اما مدتی است که این کانون به هرات منتقل شده است و این بازار برای معامله گران اهمیت دارد.
گفته می شود برخی معامله گران سبزه میدان به این منطقه مهاجرت کرده و با توجه به عمق کم این بازار توانسته اند روند قیمتی را دست بگیرند. با توجه به اینکه قیمت این بازار از تهران و دوبی زودتر کشف می شود در روزهایی که توان عرضه بالا نیست یا تقاضا محدودتر است می تواند علامتی برای تعیین جهت قیمت ها باشد.
برخی می گویند اگر این بازار که قیمت پایین تری از بازار تهران دارد فردا کانال 27 را بگیرد امکان تدوام قیمت در این کانال وجود دارد اگر قیمت هرات از کانال 26 هزار 600 تومان پایین تر آید امکان اصلاح در بازار وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟