پیش‌بینی بورس ۲۳ شهریور ۹۹ / عامل نوسان‌های اخیر بورس کیست؟

به گزارش رکنا، یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به قیمت دلار گفت: با توجه به اصلاح قیمتی ۳۰ تا ۵۰ درصدی بازا سرمایه و گذشتن دلار از کانال ۲۵ هزار تومان، افت بازار سهام به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست. البته برخی از سهم‌ها که رشد زیادی داشته‌اند، در اصلاح بازار هم ریزش بیشتری داشته‌اند. اما سهام‌های بنیادین و دلارمحور به نقطه کم ریسکی رسیده‌اند.

او در رابطه با بازار امروز گفت: با توجه به افزایش عرضه در ساعات پایانی بازار امروز، احتمالا بازار فردا در شروع کار با فشار عرضه روبه‌رو خواهد شد اما از نیمه دوم بازار به بعد شاهد روند صعودی خواهیم بود.

او در رابطه با تخصیص منابع برای حمایت از بازار افزود:

بازار سرمایه باید راه خودش را برود و کسی در این بازار دخالت نکند، اما به نظر من حتی اگر از سمت صندوق توسعه حمایتی هم صورت نگیرد به دلیل تقاضای بالای بازار روند مثبت خودش را از سر می‌گیرد هرچند کمی آهسته‌تر در این روند پیش‌روی کند. بازار سرمایه باید طبیعی رشد کند و طبیعی اصلاح شود اما وقتی غیرطبیعی بالا و پایین شود بی‌اعتمادی نسبت به بازار سرمایه به وجود می‌آید و این موضوع در بلندمدت به نفع بازار سرمایه نیست.

وی در رابطه با عامل نوسان‌های اخیر بورس گفت: قاعدتا بازیگر اصلی بازار دولت است و به دلیل کمبود بودجه، عرضه شرکت‌های دولتی و نوسان‌گیری از بازارهای مختلف بازار سهام را هدایت می‌کند که در این شرایط اقتصادی، خیلی موضوع دور از انتظاری از دولت نیستبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟