زمان معافیت مالیاتی برای واحد‌های تعطیل‌شده منظور شود

به گزارش رکنا، عبدالله مهاجر دارابی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به دو موضوع مورد بحث جلسه اظهار کرد: امروز در دو حوزه کرونا و تاثیرات آن بر کشاورزی، و همچنین مشکلات حوزه صنعت در خصوص مالیات در شرایط توقف فعالیتها که در کمیسیون های مربوطه اتاق مورد بررسی قرار گرفت، مصوباتی داشتیم.

خسارت به بخش کشاورزی به علت شیوع کرونا

وی افزود: شیوع ویروس کرونا به بخش کشاورزی خسارتهایی وارد کرد که پیش از سال 99 توجهی به آن نشد به همین دلیل به دولت پیشنهاد شد تا در راستای حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار، تمامی زیربخشهای کشاورزی متضرر از کرونا نیز تسهیلات دریافت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: موضوع بعدی که در جلسه مورد مشورت قرار گرفت در حوزه معافیت مالیاتی واحدهای غیرفعال بود که اتاق بازرگانی بندهایی را پیشنهاد کرده است.

مهاجر دارابی تصریح کرد: شرکتهایی داریم که پروانه بهره برداری می گیرند اما به دلایل مختلف فعالیتشان شاید تا دو یا سه سال متوقف می شود، از نظر بند قانونی باید پس از دریافت پروانه بهره برداری، زمان معافیت از مالیات آنها بین 5 تا 10 سال که قانون پیش بینی کرده محاسبه شود.

پیشنهاد اتاق بازرگانی

وی ادامه داد: پیشنهاد اتاق بازرگانی این بود که شرکتهای آسیب دیده و یا تعطیل شده، زمان تعطیلات را منظور نکنند زیرا اگر منظور شود آنچه که در قانون دیده شده برای مدت معین درست است اما در این بخش نقیصه ای بوده که پیشنهاد شده اصلاح شود.

حداقل 15 درصد شرکت های تعطیل شد

رئیس اتاق مازندران با بیان اینکه حداقل 15 درصد شرکت های تعطیل شده این مشکل را دارند، افزود: اگر این نقیصه برطرف شود قطعا می تواند کمک خوبی برای تولید کننده باشد تا در زمان خاموشی و تعطیلی به هر دلیلی نتوانست تولید کند، این زمان بویژه در شرایطی که تولید کننده باید به اقتصاد کشور کمک کند، لحاظ شود یعنی زمان تعطیلات را به حسابشان منظور کنند.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در پایان گفت: به نظر می رسد پیشنهاد ما در خصوص معافیت مالیاتی شرکتهای متوقف قانونی است و با توجه به اینکه موضوعی ملی است و به نفع کشور است، در شورای ملی گفتگو یا از طریق سران سه قوا حل می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ایلنا

 

کدخبر: 604808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟