باز هم تانکرهای ایرانی در راه ونزوئلا هستند

به گزارش رکنا ، ونزوئلا با کمبود بنزین روبرو شده و این مسئله به ایجاد صف‌های طولانی در کاراکاس منجر شده؛ در عین حال نگرانی‌های بین‌المللی در مورد انتقال مجدد بنزین از ایران به ونزوئلا برای نجات دولت چپگرای این کشور که مورد اعتراض و مخالفت مردم این کشور قرار دارد افزایش یافته است.

ونزوئلا نیازمند ۳۰۰ هزار بشکه بنزین در روز است

براساس اطلاعات وبسایت ردیابی کشتی‌‌ها «تانکر تراکرز» سه تانکر ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی از بندرعباس به مقصد ونزوئلا حرکت کرده‌اند.

تانکرها متعلق به «شرکت ملّی نفتکش ایران» هستند و برای جلوگیری از ردیابی، سیستم موقعیت‌یاب خود را سه هفته است خاموش کرده و تلاش می‌کنند بنزین را مخفیانه به رژیم نیکلاس مادورو برسانند.

این سه تانکر نیز بخشی از همان پنج کشتی هستند که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد (مه و ژوئن) محموله‌های بنزین را به ونزوئلا منتقل کردند.

سمیر مدنی یکی از بنیانگذاران شرکت مستقل ردیابی «تانکر تراکرز» می‌گوید ممکن است این سه کشتی بتوانند کل سفر به ونزوئلا را با فرستنده‌های خاموش انجام دهند.

رصد محموله‌ها با تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های ردیابی

مدنی که محموله‌ها را با تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های ردیابی رصد می‌کند گفت: «صادقانه می‌گویم، تعجب نمی‌کنم که تانکرها بتوانند با فرستنده خاموش به ونزوئلا برسند. ایرانی‌ها به صورت هفتگی تاکتیک‌های جدید را برای دور زدن تحریم پیاده می‌کنند. آنها واقعاً در این کار خوب هستند. درواقع بهترین هستند!» در تأیید این ادعای سمیر مدنی، یادآوری می‌شود که محمدجواد ظریف نیز پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود ما در دور زدن تحریم‌ها «دکترا» داریم!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟