جابجایی انبار نفت فردیس را بررسی کنید

مهدی عسگری با ارائه تذکرات کتبی به رئیس جمهور و وزرای بهداشت، نیرو، اقتصاد، نفت، راه و شهرسازی و امور خارجه خواستار رسیدگی به موارد زیر شد.

۱-تذکر به وزیر بهداشت:

دستور تحقیق و پژوهش بر روی داروهای سنتی و اسلامی و اعطای مجوز به داروسازان این حوزه و همچنین حرکت به سوی ترویج و نهادینه کردن طب سنتی ناظر بر سیاست‌های کلی سلامت.

۲-تذکر به وزیر نیرو :

رسیدگی فوری به مشکل کمبود آب و اختصاص حق آبه مورد نیاز استان البرز از سدهای طالقان و امیرکبیر با توجه به عدم کیفیت کمبود شدید و حتی قطعی آب شور در برخی از مناطق حوزه انتخابیه کرج فردیس و اشتهارد.

۳- تذکر به وزیر امور اقتصادی و دارایی:

ضرورت ارجاع پرونده های مالی آتی بیش از ۲۵۰ شرکت بزرگ محل فعالیت آنها در استان البرز بوده ولی مالیات بر ارزش افزوده آن‌ها در تهران پرداخت می‌شود .

۴- تذکر به وزیر نفت :

لزوم اخذ تدابیر لازم جهت صیانت از مراکز ذخیره سازی منابع سوخت به ویژه مرکز انبار نفت فردیس که در منطقه مسکونی واقع شده است و انجام بررسی‌های لازم و امکان‌سنجی جهت انتقال این مرکز در میان‌مدت .

۵- تذکر به وزیر نفت :

علت عدم تاسیس نهاد رگولاتوری در صنعت پتروشیمی علیرغم تکلیف قانونی وزارت نفت و با وجود گذشت بیش از یک دهه از خصوصی سازی صنعت پتروشیمی.

۶-تذکر به وزیر نفت :

دلیل ناهماهنگی بین وزارت اقتصاد و وزارت نفت در خصوص عرضه سهام پالایشگاه ها در قالب صندوق ETF علیرغم وعده داده شده به مردم که منجر به ریزش شدید بورس در روزهای اخیر شده است‌.

۷-تذکر به وزیر راه و شهرسازی :

چرایی عدم اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی مصوب ۱۳۹۴ و همچنین فراهم نیاوردن زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای این قانون به ویژه راه اندازی سامانه اطلاعات املاک.

۸-تذکر به وزیر امور خارجه :

تذکر نسبت به ضعف شدید دیپلماسی اقتصادی دولت و تجارت بین المللی به ویژه پایین بودن تعداد رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف صادرات.

۹- تذکر به وزیر امور خارجه :

دلیل تاخیر در اخذ آرایش اقتصادی مناسب با توجه به شرایط تحریمی و ضرورت تقویت دیپلماسی تجاری ناظر به شرایط جنگ اقتصادی.

۱۰- تذکر کتبی به رئیس جمهور :

در خصوص مصوبه هیئت دولت مبنی بر محدودیت یارانه موالید جدید که مغایرت با سیاست‌های کلی ابلاغی حوزه خانواده است.

۱۱- تذکر کتبی به رئیس جمهور :

ضرورت لغو مصوبه هیئت وزیران که با ایجاد ممنوعیت برای مشارکت نهادهای نظامی و شرکت های تابعه آنها در مناقصات محدود منجر به حذف برخی از پیمانکاران توانمند خوش سابقه و موفق از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا علیه السلام گردیده است.

به ویژه اینکه مصوبه مذکور با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مغایرت دارد.

۱۲-تذکر کتبی به رئیس جمهور :

عدم اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی که با وجود گذشت ۴ سال هنوز به آن عمل نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟