شاخص بورس سبز ماند!

به گزارش رکنا، شاخص کل بورس تهران که در دقایق نخست معاملات روز جاری تا 43 هزار واحد رشد کرده بود، در پایان معاملات با توجه به افزایش عرضه‌ها، با 9169 واحد مثبت در ارتفاع یک میلیون و 727 هزار و 952 واحد ایستاد؛ اما شاخص هم وزن که نماگر کلیت بازار است، منفی بود و با 4459 واحد افت عدد 462 هزار و 497 واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز در بورس 15 میلیارد و 637 میلیون سهم و اوراق مالی را در 2 میلیون و 266 هزار نوبت و به ارزش 24 هزار و 215 میلیارد تومان دادوستد کردند. ارزش کل معاملات امروز بازار سرمایه (بورس و فرابورس) به بیش از 30 هزار و 788 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات خرد در روز جاری بازار بیش از 27 هزار و 970 میلیارد تومان بود؛ ارزش خریدهای حقیقی 6 برابر خریدهای حقوقی بود و حدود 600 میلیارد تومان بیشتر از اشخاص حقوقی سهام خریدند. سهامداران حقیقی بیش از 595 میلیارد تومان پول وارد بازار سرمایه کردند.

تعداد کل معاملات امروز بیش از 72 درصد نسبت به روز معاملاتی قبل کاهش (چهارشنبه گذشته) بود و به تعداد 2 میلیون 968 هزار واحد را ثبت کرد. حجم کل معاملات هم با 140 درصد افزایش نسبت به چهارشنبه قبل به بسیار عالی 18 میلیارد و 530 میلیون سهم رسید.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و عرضه برق، گاز و ... رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های چندرشته‌ای صنعتی و مخابرات به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص داشتند و در مقابل سرمایه گذاری تامین اجتماعی و مخابرات ایران با بیشترین تاثیر منفی از رشد شاخص کاهش دادند.

نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس و بانک صادرات ایران پربیننده‌های امروز بورس بودند.

شاخص کل فرابورس ایران امروز قرمز رنگ بود و با کاهش 2 واحدی به 18 هزار و 158 رسید. معامله گران فرابورس در روز جاری با جابه‌جایی 2 میلیارد و 893 میلیون سهم و اوراق مالی در 702 هزار نوبت و به ارزش 6 هزار و 573 میلیارد تومان معامله کردند.

پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد و سنگ اهن گهر زمین بیشترین تاثیر مثبت و پلیمر آریا ساسول، اعتباری ملل و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

سرمایه گذاری پویا، بانک دی، پلیمر آریا ساسول، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، صنایع ماشین های اداری ایران و س. توسعه و عمران استان کرمان نمادهای پربیننده امروز فرابورس بودند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 600737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟