بازنگری در همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ نتیجه نهایی به زودی اعلام خواهد شد

به گزارش رکنا، بالاخره بعد از سال‌ها انتظار برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، هیات وزیران در ۱۸ تیرماه سال جاری اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان را به تصویب رسانند و قرار شد از مرداد ماه سال ۹۹ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با احتساب متناسب سازی واریز شود.

از نیمه دوم مردادماه حقوق بازنشستگان به مرور در حال پرداخت بود و این بار قرار بود با احتساب متناسب سازی حقوق واریز شود. اما بعد از چند روز که از واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گذشت اعتراض بازنشستگان به صدا درآمد این بار آنهایی که جزء مشاغل سخت و زیان آور بودند به مبلغ واریز و محاسبات انجام شده برای متناسب سازی، اعتراض داشتند.

به دنبال این اعتراضات مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اعتراض بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور، گفت: فرمول افزایش را با بازنشستگان محاسبه شد و بخش عمده کاری که امروز انجام دادیم بر مبنای نظرات بازنشستگان بوده است.

سالاری ادامه داد: برای نحوه محاسبه و پرداخت حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور نظرات کارشناسی متفاوتی وجود داشت که چه‌طور میزان حق بیمه‌ای که آن‌ها دادند را تبدیل به سابقه کنیم، بنابراین با توجه به نظرات مختلف برای حقوق این دسته از بازنشستگان تصمیم گیری شده است. این گروه از بازنشستگان میتوانند فرمول جدید را به ما دهند و نظرات اصلاحی را مستقیما اعلام کنند تا تصمیم گیری شود.

به دنبال آن محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به طور طبیعی در صدور احکام برخی از افراد نقص‌هایی وجود دارد که در طول زمان مرتفع می‌شوند و هیچکس نگران اجرای آن چه که در مصوبات هیأت امنای تأمین اجتماعی و هیأت وزیران برای اجرای همسان سازی آمده، نباشد.

به دلیل اینکه یکی از محورهای محاسبات متناسب سازی، محاسبه براساس سابقه بیمه پردازی است، احتساب متناسب سازی برای بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه مانند بازنشستگانی که با ۳۰ سال سابقه بازنشسته شدند یکسان نبود که باعث شد مدیران تامین اجتماعی به فکر چاره ای برای رفع این موضوع بیفتند.

همچنین اعتراض بازنشستگان فقط به اینجا ختم نمی‌شود برخی از بازنشستگان اعتراض داشتند چرا براساس مبلغ اعلامی و جدولی که در تیرماه اعلام کردند حقوق ها واریز نشده است. به همین منظور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: حق همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به رسمیت شناخته و اجرا شده است و اگر هم مشکلی در پرداخت حقوق بازنشستگان وجود دارد، افراد می‌توانند با سازمان تأمین اجتماعی در میان بگذارند تا اطلاعات لازم در اختیارشان قرار گیرد و هیچ حقی از هیچکس ضایع نمی‌شود.

بعد از اعتراضات بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور و پاسخ های مدیرعامل تامین اجتماعی و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه جلسه هیات وزیران شریعتمداری خبر از بازنگری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داد.

شریعتمداری بیان کرد: بعضی از احکام صادر شده با خواسته‌ها و شرایط برخی از بازنشستگان تطبیق نداشته باشد به همین منظور صدور احکام اصلاحی در دستور کار قرار دارد. موضوع ویژه‌ای کانون عالی بازنشستگان کشور در دست دارد، آن هم موضوع مشاغل سخت و زیان آور است که آمار این بازنشستگان نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر است.

وی افزود: قرار است با همفکری کانون عالی بازنشستگان طرح جدیدی جهت بازنگری در همسان سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور ارائه شود که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

حال باید منتظر اصلاح احکام حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باشیم و ببینیم آیا این بار بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور راضی خواهند شد یا خیر.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟