زمان عرضه دارا دوم مشخص شد + فیلم
حجم ویدیو: 8.38M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08

بورس/ فرهاد دژپسند طی گفتگویی با شبکه خبر، در خصوص آخرین وضعیت عرضه صندوق قابل معامله پلایشی‌ها در بازار سرمایه گفت: در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریورماه) در هفته دولت نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام خواهد شد، در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.

زمان عرضه دارا دوم مشخص شد

به گفته وزیر اقتصاد، ابتدا قرار بود صندوق دارا دوم عرضه شود، اما با وجود هماهنگی بین وزرا در مرحله اجرا ناهماهنگی ایجاد شده بود که خوشبختانه امروز در گفت‌وگو با آقای زنگنه وزیر نفت این ناهماهنگی رفع شد و قرار شد صندوق دارا دوم در زیرمجموعه وزارت نفت و با مدیریت آنها تشکیل شده و واحدهای این صندوق در چهارشنبه هفته اول شهریور ماه (5 شهریور) از طریق بورس ارائه می‌شود.

دژپسند گفت:‌ دولت در راستای تکلیف قانون بودجه مبنی بر واگذاری سهام دولت در شرکت‌ها قرار شد صندوق دار دوم مرکب از باقیمانده سهام دولت در 4 پالایشگاه به آحاد مردم و تا سقف 5 میلیون تومان و با تخفیف 30 درصدی برای همه دارندگان کارت ملی از طریق بورس و بانک‌ها ارائه شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ‌واحدهای صندوق قابل معامله بورسی در رشته پالایشی مرکب از سهام پالایشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز و بندرعباس است و سهام ارزنده‌ای است که با تخفیف 30 درصدی به همه دارندگان کدملی به مردم ارائه می‌‌شود.

وی همچنین گفت: برنامه دولت برای عرضه سهام خود در سال جاری باید بر اساس جداول تعریف شده در بودجه انجام شود که قبلا در تشکیل صندوق دارا دوم مختصر ناهماهنگی در بخش اجرا ایجاد شده بود که خوشبختانه در مذاکره با وزیر نفت هماهنگی‌ها انجام شده و قرار شد صندوق دارا دوم با محوریت دستگاه تخصصی یعنی وزارت نفت تشکیل و واحدهای این صندوق در اولین چهارشنبه شهریور ماه در هفته دولت به مردم عرضه شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟