افزایش ۲۶۶درصدی حقوق کارمندان دولت / همسان‌سازی حقوق بازنشستگان / خبر خوش استخدامی

به گزارش رکنا، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به برگزاری هشتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی، گفت: همکاران ما در معاونت سرمایه انسانی تمامی کارهای مقدماتی این آزمون را به انجام رسانده‌اند، دستگاه‌هایی که سهمیه استخدامی دارند و توانسته‌‎اند درخصوص تأمین اعتبار با سازمان برنامه و بودجه کشور به توافق برسند، مشخص شده‌اند، توزیع سهمیه‌های استانی انجام شده است و در این آزمون حدود ۴۰ هزار نفر استخدام جدید خواهیم داشت

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزایش ضریب ریالی به میزان افزایش تورم و افزایش متوسط حقوق و مزایا بیش از ۲۱۶درصد است.

به گزارش سازمان اداری و استخدامی، وبینار هم‌اندیشی رئیس و معاونان سازمان اداری و استخدامی کشور با رؤسا و معاونان سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های کشور عصر امروز برگزار شد.

جمشید انصاری، اولین سخنران با بیان این‌که هدف از برگزاری این وبینار هم‌اندیشی درخصوص مسائل اولویت‌دار همچون نحوه برگزاری جشنواره شهید رجایی در استان‌ها، برگزاری هشتمین آزمون استخدامی فراگیر، نحوه اعمال افزایش‌های حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی و سایر مسائل است، گفت: همه‌ساله جشنواره شهید رجایی در دو مرحله برگزار می‌شد؛ مرحله اول، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی و انتخاب دستگاه‌های برتر، و مرحله دوم، برگزاری مراسم پایانی جشنواره در هفته دولت با حضور رئیس‌جمهوری و اعضای دولت در مرکز، و در استان‌ها نیز با حضور استانداران و سایر مقامات محلی بود که در این مراسم گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مجموعه دولت ارائه و از دستگاه‌های اجرایی منتخب قدردانی می‌شد.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و کنفرانس را ممنوع اعلام کرده است، طبعاً مراسم پایانی جشنواره شهید رجایی را به صورتی که سنوات قبل داشتیم، نخواهیم داشت اما امر ارزیابی عملکرد براساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی ابلاغ‌شده روند اجرای خود را طی خواهد کرد و دستگاه‌های برتر معرفی و قدردانی خواهند شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در اشاره به تصمیمات دولت برای ترمیم حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان، بیان داشت: با توجه به شرایط تورم و مشکلات تأمین معیشت مردم، همکاران ما در سازمان برنامه و بودجه کشور با اعمال افزایش ۵۰درصدی امتیازات احکام کارگزینی دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری از ابتدای اسفند ۹۸ موافقت کردند.

وی ادامه داد: برای دستگاه‌هایی که مشول قانون مذکور نبودند نیز طبق مقررات خودشان مراحل و فرآیند تصویب را طی می‌کنیم و آخرین دستگاهی هم که در این مورد در شورای حقوق و دستمزد تصمیم‌گیری شده است، کارکنان شهرداری‌ها هستندکه ما در جلسه آخر شورای حقوق و دستمزد، افزایش فوق‌العاده جذب آنان را به‌طوری که بتوانیم پرداخت‌های آنان را با پرداخت‌های دیگر کارکنان دولت متناسب‌سازی کنیم، به تصویب رساندیم و جهت تصویب نهایی به هیئت وزیران ارائه خواهد شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان دو مرحله ای می شود

انصاری با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه کشور، درخصوص تأمین اعتبارات جدید برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم بتوانیم برای بازنشستگان در سال جاری یک مرحله دیگر از همسان‌سازی را اجرا کنیم. طبعاً اگر سازمان برنامه و بودجه بتواند نسبت به تأمین اعتبار کامل اقدام کند، همسان‌سازی به میزان ۸۵ تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان انجام خواهد شد و در صورت عدم امکان تأمین اعتبار کامل، این کار در دو مرحله شش‌ماهه دوم امسال و ابتدای سال آینده کامل خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در سال‌های فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم تصمیماتی که برای افزایش حقوق گرفته شده است، در دو بخش بوده است، اظهار داشت: یکی افزایش سنواتی و متناسب با تورم، که در سال ۹۲ ضریب ریالی کارکنان دولت ۱۰۰۶ بوده است و امسال این ضریب به ۲۴۳۸ افزایش یافته است؛ یعنی ۱۴۲درصد افزایش که با میزان افزایش تورمی که مرکز آمار در این بازه زمانی اعلام کرده است، برابری می‌کند؛ یعنی چیزی حدود ۱۴۲ درصد. یعنی دولت مجموعاً توانسته است متناسب با نرخ تورم، ضریب ریالی را تغییر دهد.

وی ادامه داد: بخش دیگر افزایش‌ها، در سه مرحله افزایش برای کارکنان اعمال کردیم؛ در سال‌ ۹۳ فوق‌العاده‌ها و امتیازات شغلی را اضافه شده، در ابتدای سال ۹۴ فوق‌العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده (۶۸) را برقرار کردیم و سال گذشته هم در اسفندماه، درخصوص اعمال افزایش ۵۰درصد اقدام شد.

افزایش 266 درصدی حقوق کارمندان دولت در دوران روحانی

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: مجموعاً، تغییرات حقوق و مزایا به این صورت است؛ حداقل حقوق کارکنان دولت از ۴۹۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، معادل ۲۶۶درصد افزایش پیدا کرده است. درخصوص متوسط حقوق کارکنان دولت از یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به پنج میلیون و چهارصد و هفتاد هزار تومان و افزایش ۲۱۶ درصدی رسیده‌ایم. درخصوص بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۲۷درصد افزایش و درخصوص بازنشستگان لشکری از متوسط دریافتی یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و ۲۸۱ درصد افزایش رسیده‌ایم. با توجه به شرایط تحریمی کشور، این افزایش در تناسب با میزان تورم و نیازهای معیشتی کارکنان دولت و بازنشستگان قابل قبول است.

خبر خوش استخدامی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به برگزاری هشتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی، گفت: همکاران ما در معاونت سرمایه انسانی تمامی کارهای مقدماتی این آزمون را به انجام رسانده‌اند، دستگاه‌هایی که سهمیه استخدامی دارند و توانسته‌‎اند درخصوص تأمین اعتبار با سازمان برنامه و بودجه کشور به توافق برسند، مشخص شده‌اند، توزیع سهمیه‌های استانی انجام شده است و در این آزمون حدود ۴۰ هزار نفر استخدام جدید خواهیم داشت. ما آمادگی داشتیم در مردادماه فرآیند ثبت نام در آزمون را آغاز کنیم اما به دلیل همه‌گیری بیماری کوید ۱۹ و تأخیر در برگزاری سایر آزمون‌ها، ثبت نام این آزمون نیز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به اواخر مردادماه و اوایل شهریورماه موکول شده است. امیدواریم بتوانیم با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی در نیمه دوم آبان‌ماه این آزمون را برگزار کنیم.

در ادامه این جلسه رفیع‌زاده معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور به ارائه توضیحاتی درخصوص نحوه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۸ و صدری نوش‌آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز به سوالات حاضران در وبینار درخصوص بومی‌گزینی در آزمون هشتم فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی پرداختند.

همچنین در ادامه این جلسه تعدادی از رؤسا و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها نظرها و پیشنهادهای خود را در زمینه مسائل مبتلابه استان‌ها از قبیل ضرورت جذب نیروی بومی، تشکیل گروه‌های تخصصی منطقه‌ای ارتقای سامانه‌های کارمندایران و ساختار و تقویت امکان دسترسی و گزارش‌گیری از استان‌ها برای سازمان‌های استانی، توسعه دولت الکترونیک، نحوه ارزیابی عملکرد و برگزاری جشنواره شهید رجایی و سایر مسائل سازمان بیان کردند.

این همایش که به دلیل محدودیت‌های ایجادشده ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی (وبینار) برگزار شد، اولین همایش استانی رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با رئیس و معاونان سازمان اداری و استخدامی کشور در سال جاری بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟